Avatar billede gestapo Nybegynder
04. juli 2003 - 22:37 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

Spam mails

Hvordan undgår man alle de der spam mails?....

Tror det er det de hedder. Jeg er nemli pisse træt af dem.
Avatar billede bufferzone Praktikant
04. juli 2003 - 22:40 #1
Det kan man desværre ikke. Det bedste du kan gøre er at ignorere dem. Du må aldrig svare på den eller tage kontakt med afsenderen, det viser kun dem der udsender at her er en person, og du vil modtage mere spam.

Der findes programmer, der kan fjerne spam før du får det, de fleste virker i kortere tid, indtil spammerne finder ud af at omgå dem.
Avatar billede perj Nybegynder
04. juli 2003 - 22:43 #2
Avatar billede redhat9user Nybegynder
04. juli 2003 - 22:44 #3
Og opret så en midlertidig e-mail adresse, du kan skifte ud, til nyhedsgrupper, registrering hos firmaer, du ikke kender for godt og lignende.

Svar eksempelvis på et indlæg på www.ing.dk og du er øjeblikkeligt på spam lister...
Avatar billede perj Nybegynder
04. juli 2003 - 22:44 #4
Altså bare videresend dem til spam@fs.dk
Avatar billede redhat9user Nybegynder
04. juli 2003 - 22:47 #5
Du kan forresten også bare oprette en e-mail konto hos Tiscali. Så er du ret sikker på at få spam, også selvom du aldrig giver adressen til nogen. De påstår naturligvis at de ikke videresælger adresser, men det er påfaldende så meget mere spam man modtager på deres konti end på andres.
Avatar billede gestapo Nybegynder
04. juli 2003 - 22:48 #6
til perj... vil det sige at man ligesom afl. de der mails til forbrugerstyrelsen?

hvad kan de gøre ved det?
Avatar billede tommyv Nybegynder
04. juli 2003 - 22:48 #7
Eller check www.spamcop.net...
Avatar billede perj Nybegynder
04. juli 2003 - 22:49 #8
Nej, men de tager det alvorligt, og kører evt. en sag. Finder det lige...øjeblik.
Avatar billede gestapo Nybegynder
04. juli 2003 - 22:51 #10
takker mange gange perj..
Avatar billede perj Nybegynder
04. juli 2003 - 22:53 #11
Tror ikke du nogensinde undgår dem, men det hjælper vel altid lidt.
Avatar billede gestapo Nybegynder
04. juli 2003 - 22:53 #12
ja man kan vel altid prøve. jeg er ved at blive sindsyg. jeg får sgu ca 30 af dem hver eneste dag...men mange tak
Avatar billede perj Nybegynder
04. juli 2003 - 22:55 #13
For dem der ikke lige fandt den korrekte link, så er den her: http://www.net-tjek.dk/ehandel/indh1.htm
Avatar billede gestapo Nybegynder
04. juli 2003 - 22:56 #14
perj forresten... gælder det også mails fra udlandet eller er det kun danske??
Avatar billede perj Nybegynder
04. juli 2003 - 22:57 #15
Ja, du kan videresende alle spam mails, men læs min link ovenover.
Avatar billede gestapo Nybegynder
04. juli 2003 - 22:58 #16
ok.. tak for det
Avatar billede perj Nybegynder
04. juli 2003 - 22:59 #17
Det er næsten spam dette her, men gør det alligevel:
Forbrugerombudsmanden har oprettet en særlig e-mail adresse, som du kan sende alle dine uønskede e-mail reklamer til. Du kan klage, uanset om du er forbruger eller erhvervsdrivende, og uanset om e-mailen kommer fra en dansk eller en udenlandsk virksomhed.
Sådan gør du:
1) Vælg via dit e-mail program den reklame, det drejer sig om
2) Vælg ”videresend” eller "send som vedhæftet fil" i dit e-mail program
3) Indtast: "spam@fs.dk" i ”til/adressefeltet”
4) Indtast i meddelelsesfeltet kort baggrunden for din klage
5) Husk også at indtaste dit navn, din adresse og din e-mail adresse
6) Send herefter e-mailen
Avatar billede danskweb Nybegynder
04. juli 2003 - 22:59 #18
redhat9user --> Jeg har altså utrolig gode erfaringer med tiscali mail. Jeg har haft tiscali mail i over et halt år. Og jeg har aldrig modtaget en spam mail. Nej, aldrig.
Avatar billede perj Nybegynder
04. juli 2003 - 23:03 #19
>> danskweb. Det tror da pokker. En af mine venner bruger også tiscali, men har ikke modtaget mails OVERHOVEDET i omkring 1 måned.!!
Avatar billede danskweb Nybegynder
04. juli 2003 - 23:04 #20
Jeg får mine mail, alle dem jeg skal have. Jeg forstår ikke helt hvad du mener?
Avatar billede redhat9user Nybegynder
04. juli 2003 - 23:19 #21
perj >> :o))

danskweb >> jeg kan ikke afvise at de kan have forbedret sig. Jeg har også haft på fornemmelsen at de har haft tvivlsomme personer ansat, der måske kan have solgt adresser videre uden Tiscali's godkendelse. Måske har deres store fyringsrunde også medført noget godt....

Jeg har selv en Tiscali konto, som jeg ikke har givet væk, alligevel får jeg spam. Konen får spam, min bror får spam, flere andre, jeg kender, med Tiscali konto får spam. Jeg har også et par adresser, som utroligt mange kender, men hvor jeg aldrig modtager spam.

Jeg nægter at tro at det er en tilfældighed, men jeg kan godt lokkes til at tro at det ikke er virksomheden Tiscali, der står bag, men derimod en eller flere af deres ansatte.
Avatar billede perj Nybegynder
04. juli 2003 - 23:26 #22
>>redhat9user. For at det ikke skal blive spam slutter jeg tråden her, men vil pointere, at jeg ingen kendskab har til Tiscali, udover at jeg har en kammerat, der ved hvad han taler om, når han fortæller mig, at han ikke kan hente sine mails på mailserveren hos Tiscali. SLUT herfra.
Avatar billede strix Nybegynder
06. august 2003 - 08:58 #23
Hmmm... jeg vil lige deltage her da jeg har haft 1 god oplevelse ved at slå tilbage...
Spamerne gemmer sig ... det ved vi... MEN (hehe) det gør deres udbyder ikke... Jeg lavede en mailbomber og tæppebombede spamerns udbyder og i mailen gav jeg så mange oplysninger omkring spameren og hvorfra spameren sendte... det hjalp efter et par tusinde mails og det kostede kun ET KLIK med musen og jeg har aldrig fået spam mails fra samme firma på min mail... men desværre er der ret mange spameres... men sammenhold gør stærk... bare bomb deres udbyder det kan hjælpe!!!

/strix
Avatar billede danskweb Nybegynder
06. august 2003 - 14:30 #24
Ja det er jo desværre alt andet end lovligt.