Avatar billede olekristensen.com Nybegynder
04. juli 2003 - 20:05 Der er 14 kommentarer og
3 løsninger

Streaming af tv over LAN

Hej

Jeg har en server til at stå i min lejlighed, som har mulighed for at blive forbundet til et tv-antennestik.

Denne server skulle gerne sættes op til at kunne grabbe tv-signalet, og sende det streaming ud på mit netværk, så jeg f.eks. kan se tv i mit køkken vha. en bærbar pc.

Men hvad skal jeg bruge for at kunne realisere dette? Det er et krav at jeg f.eks. via den bærbare, kan skifte kanal.

På forhånd mange tak!
Avatar billede fathat Nybegynder
04. juli 2003 - 20:11 #1
vildere projekt! vil lige høre med :)
Avatar billede nielle Nybegynder
04. juli 2003 - 20:20 #2
Det er ikke mange dage siden at ComputerWorld|Online havde denne her artikel:

http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=19687
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
04. juli 2003 - 20:21 #3
1. Lad være med at køre det over netværket brug hellere en forlængerledning til antennen...!!!

Nå ok forfra.

1. Du starter med at købe et tvkort til de maskiner der skal forbindes.
2. Du forbinder skidtet og installerer det medfølgende program.
3. Opret forbindelse til fjernskrivebord til computeren der "hoster"

dunno - Umiddelbart tænker jeg stadigt mit første forslag...
Avatar billede olekristensen.com Nybegynder
04. juli 2003 - 20:21 #4
Så den godt, men til 7000 kr pr. box, hvor man skal bruge 2, er det ikke helt optimalt...
Avatar billede olekristensen.com Nybegynder
04. juli 2003 - 20:24 #5
Jeg havde forestillet mig at anskaffe et tv-kort der kan styres via kommando-linier. Den skal så sættes til at streame den aktuelle kanal, og så selv skrive noget asp der kan skifte kanal vha. kommandoliner.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
04. juli 2003 - 20:26 #6
Du skal jo have 2 tv kort.

1. til stuen og et til køkkenet. Der skal jo være tv-ind på begge maskiner. :)
Avatar billede olekristensen.com Nybegynder
04. juli 2003 - 20:27 #7
Nej det er jo netop det jeg vil undgå.. Der skal kun være et kort i serveren, som så skal videresende signalet ud på mit netværk..
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
04. juli 2003 - 20:30 #8
Det lyder som om det unægteligt stadigt vil være billigst med en forlængerledning og en 20" kasse fra bilka ;-)

Held og lykke i din eftersøgning :))
Avatar billede olekristensen.com Nybegynder
04. juli 2003 - 20:31 #9
Ja det ville nok være billigere, men det er slet ikke godt nok :)
Avatar billede nielle Nybegynder
04. juli 2003 - 20:34 #10
Diskussionstråden til ovennævnte CW|Online artikel nævner følgende intersante link:

http://newsforge.com/article.pl?sid=03/06/26/1318213&mode=thread&tid=23
Avatar billede olekristensen.com Nybegynder
04. juli 2003 - 20:47 #11
Ja det lyder jo umiddelbart ganske interessant, men det skal køre på en windows-platform. Jeg har XP, både på serveren og den bærbare..
Avatar billede nielle Nybegynder
04. juli 2003 - 21:48 #12
Du behøver jo ikke installere noget - det kan køre direkte fra CD'en.
Avatar billede mindblower28 Nybegynder
11. juli 2003 - 22:21 #13
Hvis der er IR-interface på dit tunerkort burde der ihvertfald være én mulighed...

Først skal Windows Media (f.eks.) være istand til at genkende kortet som input...

Den anden lille ting er et kabel fra din serielport og op til tunerkortet, som med lidt held har et jackstik til IR-sensoren.

Med lidt java programmering burde du nu kunne lave en htmlside, hvor streamen er embedded og kanalvælgeren styres via java, som sender kommandoer ud via serielporten og ind igen via IR-stikket :-)

Den eneste fælde jeg ser idet - er om driveren til tunerkortet låser på en bestemt kanal, når Windows Media encoderen tager over...

Det var så min 10 øre - virker vist i teorien.. Men praksis? *GG*
Avatar billede nielle Nybegynder
04. august 2003 - 21:28 #14
Lukketid?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
05. september 2003 - 11:12 #15
åbenbart ikke....
Avatar billede tusa Nybegynder
08. september 2003 - 10:07 #16
Du skal i sereven have et tv-kort hvis du ikke allerede har det.
Derefter kan du hos microsoft gå ind og hnete windowsmedia encoder gratis og den kan du bruge til at streamer hvad du vil ud på dit netværk eller ud på internettet for den sags skyld.

Windows media encoder kan hentes her: http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/DA/9series/encoder/default.asp
Avatar billede daxthevaks Nybegynder
18. december 2003 - 00:45 #17
ja Windows media encoder også måske med Et eller andet vnc program til at skifte kanaler med..