Avatar billede markt Nybegynder
04. juli 2003 - 08:38 Der er 1 kommentar

Oprettelse af webmail for brugerne

Hej, jeg har et MS2000 server kørende med Exchange. Serveren er endnu ikke installeret til at være dedikeret mailserver og jeg modtager stadigvæk emails igennem udbyderen. Da jeg ikke er proff i MS2000 Server vil jeg gerne lave en webmail løsning i første omgang inden jeg åbner for Outlook Web Access.

Er der nogen som kan fortælle mig hvilke porter der skal åbnes i routeren, indstillinger som skal ændres i MS2000 Server for at brugerne kan logge på f.eks hjemmefra til deres email. I det hele taget, kan det lade sig gøre og hvordan???

Takker
Avatar billede bufferzone Praktikant
04. juli 2003 - 09:04 #1
Outlook Web Access er web mail, du kan ikke få web mail på en exchange server uden Outlook Web Access.

Hvis du vil have nogen form for sikkerhed, bør dine brugere logge på via vpn hvis du ønsker at de skal bruge IMAP, d.v.s. logge på med outlook og bruge samme faciliteter som du gør på dit intranet. Hvis du vil bruge pop3, smtp og webmail kan det godt gøres fornuftigt fra nettet.

Portene der anvendes af disse protokoller er 25, 80 OG 110