Avatar billede alexbp Nybegynder
03. juli 2003 - 11:56 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Samba-konfig: Sikkerhed (Deling/Server/Bruger)

... installeret RedHat Linux 9 Server.

Jeg har problemer med at komme i gang - newbie på Linux.

- Hvordan skal Samba konfigureres, så den kører fil-server, med SHARE's ganske som en MS Windows 2000 Server ?

- Hvordan konfigureres MySQL og SAMBA til altid at køre ?
  - Er det bare flue-ben i Tjenester (Services) ved "smb".

- Er der nogen gode links, til nogle quick-guides ?
  (Ikke de avancerede, dybgående, endnu ... :-) )
Avatar billede fut21 Nybegynder
03. juli 2003 - 13:05 #1
Avatar billede eritas Nybegynder
03. juli 2003 - 15:03 #2
Jeg plejer at hente inspiration på http://home.worldonline.dk/~helgec
Avatar billede thams Nybegynder
04. juli 2003 - 23:48 #3
du kan evt. bruge SWAT (et grafisk web interface), ellers skal du redigere i filen smb.conf. du kan finde smb.conf ved at skrive "locate smb.conf"
Avatar billede alexbp Nybegynder
07. juli 2003 - 15:18 #4
(Off topic) - Hmmm - kan ikke frigive mine points, hva' er der galt med E. ?
Avatar billede alexbp Nybegynder
07. juli 2003 - 15:20 #5
Hvad skal Samba-Server'en indstilles til ?

- Deling
- Server
- Bruger

Kom nu .. - det må der være nogen der ved ...
Avatar billede alexbp Nybegynder
07. juli 2003 - 22:45 #6
RTFM ... - det hjælper, har altså selv fundet svaret ... lukker!

Jeg vælger SHARE 1st, User senere - der ser ud til at ligne Windows' SHARE's mest.

Authentication Mode —>
This corresponds to the security option. Select one of the following types of authentication.

Domain —>
The Samba server relies on a Windows NT Primary or Backup Domain Controller to verify the user. The server passes the username and password to the Controller and waits for it to return. Specify the NetBIOS name of the Primary or Backup Domain Controller in the Authentication Server field.

The Encrypted Passwords option must be set to Yes if this is selected.

Server —>
The Samba server tries to verify the username and password combination by passing them to another Samba server. If it can not, the server tries to verify using the user authentication mode. Specify the NetBIOS name of the other Samba server in the Authentication Server field.

Share —>
Samba users do not have to enter a username and password combination on a per Samba server basis. They are not prompted for a username and password until they try to connect to a specific shared directory from a Samba server.

User —>
(Default) Samba users must provide a valid username and password on a per Samba server basis. Select this option if you want the Windows Username option to work. Refer to Section 17.2.1.2 Managing Samba Users for details.
Avatar billede alexbp Nybegynder
07. juli 2003 - 22:47 #7
... hmm - en off-day. Havde ikke bemærket, at alle bare kommenterede - :-)