Avatar billede techbiz.dk Nybegynder
03. juli 2003 - 03:26 Der er 2 kommentarer

Opgave: AntiSpam, AntiVirus Gateway samt MX Backup

Vi søger en freelance system udvikler til opsætning af en AntiSpam, AntiVirus og MX Backup gateway løsning.

Er du ekspert til Linux RedHat og ønsker, imod betaling, at sætte dette op på en server vi stiller tilrådighed med SSH adgang på en kraftig linie så læs videre.

System beskrivelse

Produkter:
1.    Linux RedHat
2.    SpamAssassin
3.    AmaVis
4.    Trend Micro, Clam Antivirus, Kaspersky eller Sophos Antivirus
5.    Postfix, Qmail eller Sendmail

Mailflow:
1.    Tjek om mail domain er gyldigt på denne server [Block/Send Deny relay]
2.    Tjek om mail er på domain specifik ”Block List” [Quarantine Mail]
3.    Tjek om mail har Virus [Quarantine Mail]
4.    Tjek om mail er på domain specifik ”White List” [Relay Mail]
5.    Tjek om afsender server er i RBL lister [Quarantine Mail]
6.    Tjek om mail er Spam [Quarantine Mail el. Tag Subject + Relay Mail]
7.    Mail relayes til TechBiz admin speceficeret destination server

Detaljeret beskrivelse af mailflow:
1.    Når en mail ankommer til serveren skal den tjekke om afsender prøver at bruge serveren som relay server, den skal kun modtage mails til de domains som er tilmeldt systemet, er mail domainet ikke tilknyttet skal den afvises med svar om at relaying ikke er tilladt her.
2.    Alle tilmeldte domains skal have en individuel ”Block List” som en bruger selv kan ændre, alle afsendere eneten enkelte email adresse eller et helt domain skal kunne sættes i karantæne stemplet som ”Quarantined by Block filter”
3.    Alle mails skal testet for virus med flere antivirus produkter, indeholder mailen virus skal den sættes i domænets karantæne stemplet som ”Quarantined by Virus Filter”.
4.    Mailen skal tjekkes på en domain specifik ”White List” som ligesom ”Block Listen” kan styres af en bruger, er afsender email adressen eller afsender domainet på listen skal den ikke tjekkes yderligere men relayes videre til final destination som styres domain specifikt af en admin fra TechBiz.
5.    Mailen testes imod en eller flere RBL lister og sættes i domain specifik karantæne stemplet som ”Quarantined by RBL filter”
6.    Mailen tjekkes for spam og afhængigt af domain/email specifik TechBiz admin opsætning tagges med ”[SPAM]” i subject og relayes videre eller sættes i karantæne stemplet som ”Quarantined by Spam filter”
7.    Hvis mailen ikke er sat i karantæne skal den relayes videre til en server/server list specificeret af en TechBiz admin, kan den ikke leveres skal den sættes i kø i 7 dage og sende advarsel til afsender om delay efter 2 timer med besked om at den vil blive forsøgt leveret i 7 dage hvorefter den vil give op og slette mailen.

Ekstra bruger funktioner udover dem nævnt i detaljeret beskrivelse af mailflow:
1.    Bruger skal have mulighed for at ”release” en mail sat i karantæne af et af de nævnte filtre til levering

TechBiz admin funktioner udover dem nævnt i detaljeret beskrivelse af mailflow:
1.    Admin skal have mulighed for at slå de to forskellige mail funktioner(AntiVirus og AntiSpam) til og fra på systemet til specifikke domains, alle domains skal dog have MX Backup funktionen som standard.

Yderligere funktioner/kommantarer til systemet:
1.    Systemet skal hvis muligt opdatere sin SPAM_PHRASE liste online automatisk
2.    Systemet’s produkt pakker skal såvidt muligt kunne opdateres let

-----------------------------------

Er dette noget du magter, og kan du sætte en tidshorisont på, hører jeg gerne fra dig på nikolaj@techbiz.dk.

/Nikolaj Friis Larsen
Avatar billede mfalck Praktikant
08. juli 2003 - 09:12 #1
jeg har desværre ikke tid lige pt men det lyder ellers som en spændende opgave.
Avatar billede xpoint Nybegynder
28. oktober 2003 - 10:36 #2
Nikolaj: jeg har kørt med sendmail og mailscanner (http://mailscanner.info/) virker godt sammmen med næsten alle linux baseret virus scanners, og spamassassin vil jeg foreslå du installer fra en rpm file og ikke fra cpan

arg nu vil jeg ikke skrive en opskrift men bare sige at sendmail og mailscanner kan det i har brug for og det slet ikke er svært at få til at virke, jeg gjore det jo :)

selv er jeg dog hopped over på postfix + courier-imap + phppostfixadmin grundet at det er nemmere med virtual hosting den vej, men er det kun en single domain så er sendmail fint nok, okay det var mine 5 min besyv med :)