Avatar billede h_rt Nybegynder
07. december 2000 - 14:53 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Spam paa Exchang server 5.5

Jeg har en Exchange server 5.5 med sp2 paa,
rss/abuse og orbs.org melder den koerer spam.
??? bliver hullet lukket med servicpack 3/4 og er der nogle problemer med at opgrade til sp3/eller4.
Hilsen HRT
Avatar billede twister10 Nybegynder
07. december 2000 - 14:59 #1
Ja hullet bliver lukket efter SP2, læs denne guide 100% igennem så ved du hvordan du skal lukke for SMTP relay, det der dette der menes med et \"HUL\" på din exchange server :

http://www.microsoft.com/TechNet/exchange/relay.asp

Jeg har selv rettet det ved flere personer :-)
Avatar billede twister10 Nybegynder
07. december 2000 - 15:01 #2
Øøøhhh den tager vi vidst liiiiige igen :-)

-----

Ja hullet bliver lukket efter SP2, læs denne guide 100% igennem så ved du hvordan du skal lukke for SMTP relay, det er dette der menes med et \"HUL\" på din exchange server :

http://www.microsoft.com/TechNet/exchange/relay.asp

Jeg har selv rettet det ved flere personer :-)

-----

Altså allerede efter SP2 kan hullet lukkes, men du skal følge ovenstående link for at gøre det korrekt, den er enormt god, da der er billeder der forklarer det hele....
Avatar billede hanno Nybegynder
07. december 2000 - 19:32 #3
Check www.hanno.dk under Exchange 5.5

\\\\Hanno
Avatar billede h_rt Nybegynder
07. december 2000 - 20:32 #4
Ja som man spørg for man svar ´++++
spørgsmålet var om sp3 lukkede det hul som er på exchange server ver 5.5,jeg kan forstå på svarene at et spam hul kan lukkes ved at lukke for smtp relay både under sp2 og sp3.
med fare for at twister10 bliver sur vil jeg kun gi\'ham 100 point og hanno resten(en kanon hjemme side) hilsen HRT
Avatar billede h_rt Nybegynder
07. december 2000 - 20:42 #5
Som man spørg for man svar --- spørgsmålet var om
sp3 lukkede det spam hul som jeg har på exchangserver ver 5.5 med sp2 --- jeg kan forstå på svarene at hvis man lukker for SMTP relay er hullet lukket i både sp2 og sp3.
Med fare for at twister bliver sur vil jeg gi\' 100 point til ham og 25 til hanno( en kanon hjemmeside)
Avatar billede h_rt Nybegynder
07. december 2000 - 20:46 #6
ups\'\'\'\'\' folk må da tro jeg stammer
hrt
Avatar billede twister10 Nybegynder
07. december 2000 - 20:55 #7
Der er ingen der bliver sure, det er helt op til folk selv :-)

Ingenting herfra ihvertfald :-)

Men dit problem er ikke SP1-2-3-4 men bare at du skal have lukket for dit SMTP relay

Og JA Hanno har vidst brugt nogle timer på at sætte sin side op, godt initiativ :-)

Jeg er selv i gang med at lave en specielt til Novell og netværk :-)
Avatar billede h_rt Nybegynder
07. december 2000 - 21:18 #8
er det en add du vil ud med eller er den ikke klar
hilsen HRT og tak for hjælpen
Avatar billede twister10 Nybegynder
07. december 2000 - 21:47 #9
Ikke klar endnu, men det bliver på www.mlf.dk :-)