Avatar billede brokkehoved Nybegynder
02. juli 2003 - 11:33 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

komplet upload-system til både billeder og tekst søges.

Hejsa.

Jeg søger et komplet billed-upload-system hvor man også kan uploade billeder og skrive en tekst til hvert enkelt billede.
Man skal kunne uploade og slette billeder, og skrive og slette en tilhørende tekst til hvert enkelt billede.
Det skal også være opdelt i kategorier, eller være opdelt til at kunne uploade til flere websider på samme website.

Målet er, at når billederne er uploadet til websitet, skal man kunne klikke på hvert enkelte billede, hvorpå der dukker et nyt vindue op med en stor version af billedet. Dette kan jeg evt. selv lave senere.
Det skal bruges til en kunstner, som gerne vil have vist sine billeder i små størrelser på sit website. Og når man klikker på det enkelte billede, skal der åbnes et nyt vindue med billedet i en stor version.

Alle billederne laver jeg i 2 størrelser:
Lille: 25 x 75 px
stor: 200 x 600 px
Hun skal bare have mulighed for selv at kunne uploade/slette sine billeder selv, og den tilhørende tekst. Det er præcis det "Administrations-mudul" jeg har brug for.

Det skal være i ASP og en tilhørende Access eller MySQL-database.

Eller er der nogle som har en ide om hvad sådan et script mon hedder?
Avatar billede sierradriver Nybegynder
02. juli 2003 - 11:36 #1
I første omgang, så skal du vide hvilket upload komponent der er installeret på webserveren. Det kan du få information om ved at kontakte din udbyder eller evt. læse dig til dette på dennes site
Avatar billede LaBaKo Nybegynder
02. juli 2003 - 12:08 #2
Nøøj..

Held og lykke :D

Den havde PHP klaret meget nemmere
Avatar billede brokkehoved Nybegynder
02. juli 2003 - 12:09 #3
Hejsa.

Umiddelbart ser det ud som om, at der er ASP-Image installeret, siger min webhotel-udbyder.
Men hvis jeg kan finde et godt og (mere eller mindre) gratis komponent, vil han gerne installere det for mig.

Er det noget som kan hjælpe dig videre? Eller kan du anbefale et andet og (mere eller mindre) gratis  billedkomponent?
Avatar billede brokkehoved Nybegynder
02. juli 2003 - 12:12 #4
-->laaz:
Hvad mener du? Kender du til sådan et script?
Det primære er, at jeg også selv skal kunne flette det ind i et eksisterende design... er det svært med det script du kender?
Indrømmet: Jeg ville helst bruge et ASP-script... men i mangel af andet...
Avatar billede LaBaKo Nybegynder
02. juli 2003 - 12:32 #5
Kender ikke så meget til ASP sorry.

Men har hørt at det med billeder skulle være noget være bøvl, når det gælder auto-indeksering etc. af billeder.

Hvor PHP bare gør det. Den tager samtlige billed filer i en given mappe, eller i flere mapper, og genere en oversigt over billederne, som du selvfølgelig så kan trykke på så de kommer i fuldscreen.

Hvad gælder upload af billeder findes der flere måder at gøre det på.

Ellers er der jo THE FTP WAY :)

Men kan ikke hjælpe dig med ASP... sorry

RgDs

Laaz
Avatar billede hossein Nybegynder
02. juli 2003 - 22:00 #6
til dette er ASP.net velegnet men hvis du har arbejdet med ASP kan en foto gallery løses på forskellige måder, ASP + XML f ex:
http://www.digitalcolony.com/01/photo2/
eller vha DB:
http://www.aspsimply.com/shop/photodb.asp
Avatar billede brokkehoved Nybegynder
26. august 2003 - 20:41 #7
Lukker. Tak for ale svarene.