Avatar billede the_boss.dk Nybegynder
02. juli 2003 - 09:51 Der er 6 kommentarer

ïptables og ftp

Hej Eksperter

Jeg har et kæmpe problem jeg kan ikke finde ud af at åbne porte i iptables, så udfra kommende kan komme ind på min FTP server. Jeg køre Red Hat 9.0. FTP serveren virker fint nok internt men ikke når udfra kommende skal ind på den via min ydre IP adresse. Jeg har prøvet at køre direkte igennem min udbyder så alle porte er åbne, så virker det fint nok så jeg ved det er iptables der driller. Nogen der ved hvad jeg skal skrive i mit script så folk kan komme ind på min FTP server???

M.V.H

the_boss.dk
Avatar billede dank Nybegynder
02. juli 2003 - 11:44 #1
du kan måske hente lidt inspiration på iptables.linux.dk eller iptables.1go.dk
Avatar billede dank Nybegynder
02. juli 2003 - 11:44 #2
der mener jeg er mulighed for at åbne port til FTP
Avatar billede gonza.dk Nybegynder
02. juli 2003 - 20:28 #3
iptables -A INPUT -j ACCEPT -p tcp --dport 21
iptables -A INPUT -j ACCEPT -p tcp --dport 20
Avatar billede langbein Nybegynder
03. juli 2003 - 22:24 #4
Finnes det bare en enkelt firewall, den som er på selve ftp serveren, eller finne det også en forran denne ?
Avatar billede the_boss.dk Nybegynder
22. august 2003 - 09:18 #5
hej langbein det er bare en enkelt firewall
Avatar billede langbein Nybegynder
22. august 2003 - 13:18 #6
Kan du beskrive nettverket ditt litt næremere. Bruker du en router forran Linuxen. Står linux maskinen inne på lan eller fungerer den som en router ??
Hvor har du globale og hvor har du lokale adresser. Kjører ftp serveren på selve Linux maskinen eller på en annen maskin ??