Avatar billede xpress Nybegynder
01. juli 2003 - 23:03 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

hostingsuite.dk

Hej..

Hvordan er mulighederne for at blive webudbyder...?? jeg kan se hostingsuite tilbyder noget, men er der andre..??

Startsomkostingerne må ikke være høje...
Avatar billede gonza.dk Nybegynder
01. juli 2003 - 23:05 #1
øhm, det kan gøres på flere måder,

du kan evt. få en server hosted et sted (eks. www.serverhosting.dk 1000,- inkl. server, serveren er din efter det første år)

eller man kan videresælge andres webhoteller (kun nogle udbydere tilbyder dette)

personligt ville jeg foretrække den første løsning ;o)

mvh.
Gonza
Avatar billede gonza.dk Nybegynder
01. juli 2003 - 23:14 #2
Men du skal nok overveje hvad DU kan gøre bedre end alle de mange andre der tilbyder hosting, noget af det mange sætter højt er en god service, kundeservice, oppetid osv. kundeservice skal være til at få fat på.
Avatar billede xpress Nybegynder
01. juli 2003 - 23:18 #3
ja det har du nok ret i..

derfor skal man også finde en stabil webleverandør, for det er jo en selv, det går ud over hvis det ikke virker.

Jeg har snakket med hostingsuite.dk over telefonen og de virker ok...men er der ikke flere...

serverhosting.dk var også en mulighed..kræver det noget teknisk snilde.
Avatar billede janemil Nybegynder
01. juli 2003 - 23:19 #4
www.dandomain.dk og www.superb.net
Dem ved jeg virker godt på den måde du ønsker.
Avatar billede spontek Nybegynder
01. juli 2003 - 23:23 #5
www.web10.dk har også - men det vil jeg bestemt ikke anbefale. Du kan også hjemme hoste. En del danske udbydere hoster på en ADSL-linie med større stabilitet end fx Cliche, Web10 m.m
Avatar billede xpress Nybegynder
01. juli 2003 - 23:26 #6
hvordan kan man hoste via adsl..?

forhånd tak ..
Avatar billede janemil Nybegynder
01. juli 2003 - 23:28 #7
Du skal bare have en server kørende.
Åbne port 80 (web) og port 21 (FTP) og pege dem på din server.
Avatar billede teamworker Nybegynder
02. juli 2003 - 11:42 #8
www.web-sale.dk
www.gullestrupnet.dk

tilbyder begge hosting på dedikeret server, enten egen eller lejet.
Avatar billede gonza.dk Nybegynder
02. juli 2003 - 12:01 #9
om serverhosting.dk kræver noget teknisk snilde? Selvfølgelig vil det være en stor fordel at kende det software det kører på. Men i princippet kræver det ikke ret meget teknisk snilde da du kan få dem til at sætte hele serveren op for dig, de skifter hardware, hvis det fejler osv.

Det ser dog ud som om de har nogle problemer på deres side lige nu, så det er lidt svært for dig at tjecke det yderligere.

Den med hjemmehosting, det kan man jo også, men spørgsmålet er om det kan betale sig. Hvis du fortæller dine kunder at du hoster på en ADSL (2048/512) linje, ja så finder de jo nok en anden udbyder, når du en gang får mange kunder, så vil denne linje jo blive lidt for sløv, og når du selv bruger selv samme llinnje til din surfen og spillen over net, downloading osv.... Ja, det sløver alt sammen linjen. Selvfølgelig kan du købe en større linje:
En SHDSL linje hos tdc på 2304 kbit/s koster 8000,- i oprettelse og 2667,- pr. måned, dertil kommer jo så strømforbruget. ( http://erhverv.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_e_int_bred_priser )

Derfor vil jeg mene at det, i hvert fald her i starten, vil være en fordel at benytte sig af en service som eks. serverhosting.dk eller et reseller system som hostingsuite.dk
Avatar billede spontek Nybegynder
02. juli 2003 - 12:10 #10
Fra i dag kan man hos CyberCity sende med 768 kilobit, så det hjælper da lidt.

Der findes glimrende danske udbydere med 3 ADSL 512/512 linier som levere meget høje oppetider og service, men det er da nok sjovere hvis man er så heldig at bo hvor fx BBB leverer en 10Mbit forbindelse
Avatar billede gonza.dk Nybegynder
02. juli 2003 - 12:25 #11
spontek -> hvor henne ser du det med 768 kilobyte i upload? jeg kan ikke lige finde det. 512/512 KAN være nok til en start, men linjen vil (hvis man hurtigt skaffer sig nogle kunder) blive for lille, desuden er det nok ikke den største magnet, "læg dine sider hos os, vi garanterer 99,5% oppetid på vores 512 kbit linje..." Det vil da uden tvivl trække flere kunder til, at man ligger på en noget større linje, også selvom linjen deles af flere.
Avatar billede gonza.dk Nybegynder
02. juli 2003 - 12:26 #12
fandt det under erhverv