Avatar billede proboss Nybegynder
06. december 2000 - 20:22 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

forespørgelse

jeg skal lave en forspørgelse i sql til en access database på Følgende

kundernummer
firmanavn
Kontakt tidspunkt
att.
kontakt form
referat

jeg har lavet følgende men det virker ikke hvad er der galt haster

SELECT  kunder, kundenummer, kunder, firmanavn, kontakter, [kontakt tidspunkt] , kontakter, att, kontakter. [kontakt form], kontakter, referat
From kunder
inner Join kontakter
on kunder. kundenummer =  kontakter. kundenummer
Avatar billede uffe_kld Nybegynder
06. december 2000 - 21:25 #1
Det ser ud til du har 2 tabeller derfor skal der stå 2 tabelnavne i from a la:

SELECT  kunder, kundenummer, kunder, firmanavn, kontakter, [kontakt tidspunkt] , kontakter, att, kontakter. [kontakt form], kontakter, referat
From kunder, kontakter
inner Join kontakter
on kunder. kundenummer =  kontakter. kundenummer

Avatar billede uffe_kld Nybegynder
06. december 2000 - 21:26 #2
jeg så ikke ordentlig ups1
Avatar billede lthrane Nybegynder
06. december 2000 - 21:31 #3
Vi skal vide hvilke felter der er i hvilke tabeller.

lthrane
Avatar billede proboss Nybegynder
06. december 2000 - 21:41 #4
Kundenummer, firmanavn = kunder.
Kontakt  tidspunkt, att, kontakt form, referat = kontakter.
Avatar billede hatecaps Nybegynder
06. december 2000 - 21:44 #5
du er nødt til at angive hvilket kundenummer felt du vil selecte. du selecter nu med ét felt \"kundenummer\" men det er til stede i begge tabeller. prøv
SELECT  kunder, kunder.kundenummer, kunder, firmanavn, kontakter, [kontakt tidspunkt] , kontakter, att, kontakter. [kontakt form], kontakter, referat
From kunder
inner Join kontakter
on kunder. kundenummer =  kontakter. kundenummer

det burde virke, forudsat at du ikke har andre felter med samme navn i begge tabeller.

ha\' det godt
hatecaps
Avatar billede lthrane Nybegynder
06. december 2000 - 21:44 #6
Hvordan kan du se hvilke felter fra din \'kontakter\' tabel der hører til hvilke felter fra din \'kunder\' tabel ?

Har du ikke brug for et \'kundenummer\' felt i din \'kontakter\' tabel ?

lthrane
Avatar billede lthrane Nybegynder
06. december 2000 - 21:48 #7
Hvis du har \'kundenummer\' feltet med i din \'kontakter\' tabel:

SELECT  a.kundenummer, a.firmanavn, b.[kontakt tidspunkt], b.att, b.[kontakt form], b.referat

FROM kunder a, kontakter b
WHERE a.kundenummer =  b.kundenummer

lthrane
Avatar billede proboss Nybegynder
06. december 2000 - 22:13 #8
den siger the specified field \"kundenummer\" could refer to more than one table i the from clause of your SQL statment,

når jeg sætter den ind efter at have fjernet a og b
Avatar billede lthrane Nybegynder
06. december 2000 - 22:18 #9
hvorfor fjerner du a og b ? hvad sagde den MED a og b ?
Avatar billede proboss Nybegynder
06. december 2000 - 22:58 #10
hatecaps  når jeg prøver den du har sat på siger den join expresion not supportet
Avatar billede proboss Nybegynder
06. december 2000 - 23:03 #11
lthrane
unskyld jeg har nu prøvet med a og b og det virker jeg trode at du havde sat a og b for at vise hvordan du bar dig ad, Tusen tak for hjælpen, det er rart at vide at der nogen der ude

Jeg vil også gerne sige tak til jer andre for at prøve at hjælpe
Avatar billede lthrane Nybegynder
06. december 2000 - 23:18 #12
Har du gennemskuet a og b ???

Det er simpelthen bare for at gøre hele statementet nemmere at overskue - så kan man lave den slags alias\'er.....