Avatar billede splynk Nybegynder
26. juni 2003 - 10:08 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Skærm blinker (refreshér)

Min skærm blinker (laver en opdatering) når den har lyst,
maskinen er nyinstalleret med Win XP Pro, der var intet problem før Nvidia Detonator 44.03 driveren blev installeret,
dvs. med org. M$ driver var der intet problem. grafikkortet er et MSI GF4 TI4600, bundkort MSI med SIS 648 Chipset.
Både grafikkort og bundkort samt ram og cpu er udskiftet, så jeg formoder det er en softwarefejl.
Det skal lige siges at jo højere skærmopløsning + refresh rate jeg kører desto ofter fremkommer fænomenet
Avatar billede returnee Nybegynder
26. juni 2003 - 10:29 #1
Det skulle vel ikke være sådan, at det er en bærbar du sidder med?
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
26. juni 2003 - 10:30 #2
nu spørger jeg måske dumt, men hvorfor installerer du så ikke bare driveren, som virkede uden problemr?
Avatar billede splynk Nybegynder
26. juni 2003 - 10:34 #3
Jeg har leveret PCén til en kunde, og lunden forventer den kan køre med de nyeste drivere (det forstår jeg egentlig godt)

Ps. bærbar med GF4 TI 4600 :-)
Avatar billede returnee Nybegynder
26. juni 2003 - 10:38 #4
Rune Hansen> Lige min tanke, men måske er der ikke så gode tv-out værktøjer i hans gamle software.
Det ser ikke ud til, at jeg får svar på mit spørgsmål til splynk, så her er lige en iformation, hvis det ER en bærbar han sidder med:>>
Ang. nvidia detonator 44.03
NOTE: GeForce2 Go and GeForce4 Go mobile processors are not supported in this driver. Please contact the notebook's manufacturer for graphics drivers for your notebook PC.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
26. juni 2003 - 10:40 #5
Har du hentet den nyeste driver? Nvidia Detonator 44.10.

Link: http://download.guru3d.com/pafiledb.php?action=file&id=625

/per
Avatar billede chalde Seniormester
26. juni 2003 - 10:47 #6
Er det vilkårligt, eller er det lige efter han har lukket en 3d application ned (spil/3dmark/osv.)
Avatar billede splynk Nybegynder
26. juni 2003 - 11:30 #7
Det er faktisk med alle Nvidia drivere selv dem på MSI´s hjemmeside, dog bortset fra 3000 driveren (som ligger på den medfølgende cd)

og nej det er ikke en bærbar
Avatar billede splynk Nybegynder
26. juni 2003 - 11:38 #8
chalde:
det sker når man klikker frem og tilbage mellem mapper, og i spil. ja alle steder :-(
Avatar billede returnee Nybegynder
26. juni 2003 - 12:44 #9
Prøv at smide et andet grafikkort i af samme slags hvis du har det. Der kan jo være fejl på det.
Avatar billede splynk Nybegynder
26. juni 2003 - 13:20 #10
returnee: hvis du kigger i beskrivelsen, vil du se at hardwaren er udskiftet uden held
Avatar billede soda Nybegynder
26. juni 2003 - 19:29 #11
Kunder forventer sku man kan mirakler og hvis de drivere du har lagt med ikke virker optimalt, så er det ikke usanssynligt, at der kan ske fejl.

Prøv, at tage nogle gamle drivre. Formodentlig 40.72 eller 30.82.

Hvis disse virker, så kan du forklare din kunde, at de nyeste drivere ikke er gennemtestet og der kan være fejl i, hvilket bevises ved, at det ikke virker perfekt på hans/hendes maskine. - Det bør ikke komme som en overraskelse, at der kan være fejl i software og slet ikke i drivere, som bliver opdateret med nye versioner og nye features hele tiden.
Avatar billede splynk Nybegynder
27. juni 2003 - 16:41 #12
Problemet er løst, (defekt bundkort)
Avatar billede hoejrup Nybegynder
27. juni 2003 - 17:26 #13
Dvs. to defekte bundkort. Kan du ikke oplyse mærket?

/per
Avatar billede soda Nybegynder
27. juni 2003 - 21:08 #14
Heejrup: Læs spørgmålet. Så finder du svaret.

Der er problemer med bestemte (Speciel GeForce 4) kort og SiS chipset. - Har du skiftet til et andet SiS chipset eller har du fundet et kort magen til ?
Avatar billede hoejrup Nybegynder
27. juni 2003 - 21:16 #15
Sooda>Jeps

/per
Avatar billede splynk Nybegynder
29. juni 2003 - 10:37 #16
Jeg brugte et bundkort af samme slags (MSI SIS645)
Avatar billede soda Nybegynder
29. juni 2003 - 11:41 #17
OK. Man kan være heldig ;o)
Avatar billede geforce3 Praktikant
29. juni 2003 - 11:44 #18
Man bruger altså slet ikke nvidia drivere;)
Avatar billede geforce3 Praktikant
29. juni 2003 - 11:51 #19
arhh forkert spørgmsål:(