Avatar billede zeuzdk Nybegynder
25. juni 2003 - 17:04 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Bygning af ny PC

Jeg skal til at samle en ny computer.. Jeg har altid haft hjemmebygget computerer.. Men altid med et budget der var lidt stramt.. Nu er jeg i den heldige situation
at jeg for første gang kan samle min drømme computer hvor jeg ikke er så begrænset at penge, og derfor kan putte kvalitets komponenter i.
Det er vigtigt for mig at den er STILLE !!!!

Jeg overvejer at samle den med disse komponenter i:

Chaintech CT- 9CJS Zenith
Pentium4 2.6c 800mhz fsb
Copper Heaven Ultra Tweak
ATI 9800pro
1gb pc3500 HyperX ram
120gb SATA seagate 7200.7 8mb cashe
Antec Sonata midi tower

Skærm.... måske
Viewsonic Vb171b

Jeg er åben for forslag hele vejen rundt..

På forhånd tak
Avatar billede maniacdog Nybegynder
25. juni 2003 - 17:10 #1
Hvor mange penge har du til rådighed?
(som vi kan lege med hehe)
Avatar billede jpvj Nybegynder
25. juni 2003 - 17:11 #2
En lækker maskine. Kender dog ikke bundkortet, da jeg altid bruger Intel selv. Bundkortet SKAL være i ordentlig kvalitet, da du ellers vil kunne opleve alverdens fejl. Men det tror jeg nu nok du er klar over...

Skærmen hedder vist Viewsonic VG 171b. Overvej Samsung 172B(M) - ikke S serien.

JP
Avatar billede skaw Nybegynder
25. juni 2003 - 17:20 #3
aqva vandkøling fra studiedata til ca 5-6 tusinde er ikke dårligt vi har en her i huset den er totalt stille cpu temp 25 grader
Avatar billede zeuzdk Nybegynder
25. juni 2003 - 17:20 #4
Jeg har vil omkring 20k

Og skærmen hedder Professional VP171 Black , og ikke vb som jeg skrev.. ups.. sorry... men det er en 16ms skærm.. med DVI.. Som jeg gerne ville bruge..
Jeg er ikke sikker på om det er godt det bundkort.. Det har en masse features og er vist populært i staterne.. men ikke EU..
Så hvis i kan anb. et andet.. Abit, Asus ell. 3 ville det også være perf.
Avatar billede illisher Praktikant
25. juni 2003 - 17:21 #5
Synes du skal købe et Abit IC7 hvis pengene er der så IC7-G

Skal du overclocke på din nye computer, eller skal den bare køre som den er?
Avatar billede zeuzdk Nybegynder
25. juni 2003 - 17:24 #6
illisher:
Jeg har penge til IC7-G hvis det er det bedste.. Jeg lader overclockning være en mulighed, men jeg tror ikke det er nødvendigt i starten..

Skaw:
Vandkøling i den klasse tror jeg ikke jeg er parat til at investere i.. Men det ser ud til at være kvalitet :)
Avatar billede chalde Seniormester
25. juni 2003 - 17:47 #7
En lille ting ang chaintech. Deres hjemmeside stinker mildt sagt. Ingen informationer omkring bios updates, kun versions nummeret. Absoluet ingen hjælp fra chaintech hvis man har problemer.

Ang andre bundkort, kig her: http://www.anandtech.com/mb/showdoc.html?i=1831
Avatar billede chalde Seniormester
25. juni 2003 - 17:51 #8
Hvis du ikke vil overclocke, hvorfor så købe ddr3500 ram?? Hvorfor ikke "nøjes" med ddr3200?
Avatar billede skaw Nybegynder
25. juni 2003 - 18:42 #9
raid det er også noget der gir fart hvis man arbejder med foto og lignende
Avatar billede zeuzdk Nybegynder
25. juni 2003 - 19:08 #10
Ang. de ram så koster de ikke voldsomt meget mere og de giver mig mulighed for at overclocke når jeg får lyst til det.. Jeg vil gerne gøre mit system bare lidt langtidsholdbart da jeg ikke ved hvornår jeg næste gang kan laver en stor opgradering.. Det var nok ikke så lang tid før min kæreste får overtalt mig til at vi køber hus også falder rådighedsbeløbet jo som bekendt væsentlig :)
Avatar billede vendelboen Nybegynder
25. juni 2003 - 20:22 #11
Med hensyn til Chaintech CT- 9CJS Zenith kan jeg sige at jeg har samlet 2 maskiner med pågældende bundkort og jeg er ualmindelig tilfreds med det gode manualer masser af ekstra udstyr meget af det er godt nok pop efter min smag men alligevel, så er det noget unge mennesker savler over. 2 kort er ikke meget at bygge erfaring over men da jeg har erfaring med mange andre bundkort fra Chainech vil jeg godt sige at det her er et af de absolut bedste, kan sagtens måle sig med eksempelvis ASUS.
Avatar billede zeuzdk Nybegynder
25. juni 2003 - 21:09 #12
Det er jeg meget glad for at høre da det ikke er mange der har det.. men som sagt har jeg ikke lagt mig fast på noget, bare ved at undersøge markedet, så jeg ikke laver fejlkøb :)
Avatar billede polle_vendsyssel Nybegynder
26. juni 2003 - 00:19 #13
Abit bundkort, så går du altså ikke forkert....
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1264587948

Helt klart det bedst p4 bundkort på marked....
sørg for at få en pentium 4 cpu med 800 mhz fsb....

og køb 2x512 i stedet for 1x1024 osv. så der kam køres DUAL DDR...

sørg desuden for at få en anti ressonans (staves sikkert ikke sådan) til harddisken, så den ikke laver rystelser i kabinettet, og det gør min seagate 7.7200    :)
Avatar billede polle_vendsyssel Nybegynder
26. juni 2003 - 00:20 #14
gå også efter en LOW NOICE psu, gerne 350-450 watt....
Avatar billede kappel Nybegynder
30. december 2003 - 20:49 #15
->  zeuzdk

fik du din Viewsonic VP 171s/b ?

Hvis ja vil jeg meget gerne høre hvad du synes om den.

/kappel