Avatar billede darczide Nybegynder
25. juni 2003 - 14:49 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

1 netkort 3 IP adr. (multihomed?)

I WinXP pro kan man lave 1 alternativ ip config. men jeg har en bærbar som skal bruges 3 forskellige steder. 1. sted har DHCP og de 2 andre har fast ip.

Jeg har prøvet med netsh, som virker fint under 2K, men under XP går det ikke rigtigt. Den siger bare at der er en ukendt kommando og at IPv6 ikke er installeret. (fedt!)

Alle 3 steder er på samme domaine, men 2 af stederne er 'ude i byen' og jeg har ikke mulighed for at lave de faste IP'er om til DHCP.

Det er ikke rigtigt en mulighed at installere flere OS'er, mest gundet diskpladsen og jeg ville gerne undgå at skulle installere extra programmer, men hvis det er den eneste udvej, så må jeg jo gøre det.

Hvis der er en mulighed for det under opstart ville det være rigtig rart! boot.ini?
Avatar billede kenp Novice
25. juni 2003 - 14:51 #1
Der burde dette kunne bruges

http://www.riversen.dk/?id=artikler&cat=1&aid=2

men det er mystisk at netsh ikke virker ordentligt! det burde jo bare virke!
Avatar billede darczide Nybegynder
25. juni 2003 - 15:08 #2
I artiklen er det nævnt med 2 ip adr., jeg har brug for 3, ved du om det er en hindring, eller skulle jeg 'bare' kunne gentage det en gang til for den sidste?
Avatar billede kenp Novice
25. juni 2003 - 15:09 #3
det er jo bare et eksempel :) jeg har lige prøvet på min xp for at se om den ville æde den 3 ip! den brokkede sig ikke
Avatar billede riversen Nybegynder
25. juni 2003 - 15:11 #4
det skulle være muligt
Avatar billede dk_akj Nybegynder
25. juni 2003 - 15:13 #5
Du kan tilføje flere ipadresser under advanced i tcp/ip settings.

//akj
Avatar billede darczide Nybegynder
25. juni 2003 - 15:13 #6
RASGU*!"!"!"#!#!!...

For hulen da også.... netsh ser ud til at virke.. jeg skulle da bare læse hele min txt fil...
#========================
# Konfiguration af gr?nseflade
#========================
pushd interface

reset all

popd
# Slut p? konfiguration af gr?nseflade

#========================
# Konfiguration af gr?nseflade
#========================
pushd interface ipv6

reset
IPv6 er ikke installeret.

popd
# Slut p? konfiguration af gr?nseflade

pushd interface ipv6 isatap

popd

.........Men den forsatte jo.........    (surmule og tudefjæs herfra)

# ----------------------------------
# IPv6-gr?nsefladekonfiguration
# ----------------------------------
pushd interface ipv6 6to4

reset

popd
# IPv6-gr?nsefladekonfigurationen er afsluttet

pushd interface portproxy

reset

popd

# ----------------------------------
# Gr?nseflade-IP-konfiguration
# ----------------------------------
pushd interface ip

# Gr?nseflade-IP-konfiguration til "LAN-forbindelse"

set address name="LAN-forbindelse" source=dhcp
set dns name="LAN-forbindelse" source=dhcp register=NONE
set wins name="LAN-forbindelse" source=dhcp

popd
# Slut p? gr?nseflade-IP-konfiguration

*!"#"#Møgdag... *!"#¤"#*

-> kenp, du for point for den hurtige indsats, og for at jeg måske nok heller vil bruge den ide nu :)
Avatar billede riversen Nybegynder
25. juni 2003 - 15:14 #7
dk_akj: det skal kombineres med dhcp...derfor er det ikke ligetil
Avatar billede dk_akj Nybegynder
25. juni 2003 - 15:15 #8
Sorry havde ikke læst ? ordenligt.

//akj
Avatar billede darczide Nybegynder
25. juni 2003 - 15:15 #9
riversen-> din hjemmeside?.. i så fald god artikel :)

dk_akj-> umidlbart kun 1 extra..
Avatar billede darczide Nybegynder
25. juni 2003 - 15:15 #10
ohh... hurtiger end mig :)
Avatar billede riversen Nybegynder
25. juni 2003 - 15:16 #11
darcsize: godt gættet...bare ærgeligt man ikke selv kan score point på det, fordi man altid er for langsom.
Avatar billede riversen Nybegynder
25. juni 2003 - 15:16 #12
men dejlig der endelig er nogen der gider rate
Avatar billede darczide Nybegynder
25. juni 2003 - 15:17 #13
tjaa.. men i hverfald er den nu i bookmarks og din artikel fik en tommelfinger op :)
Avatar billede kenp Novice
25. juni 2003 - 15:18 #14
jeg takker for point

var lige væk (junior er utilfreds)
Avatar billede kenp Novice
25. juni 2003 - 15:21 #15
ja jeg klager ikke over riversens guide som jeg har fundet på hans side, men hvis han skal have point på den må han værre lidt hurtigere :o)