Avatar billede dcdc Nybegynder
25. juni 2003 - 11:31 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Fra Pascal til Delphi

Jeg har et stort Pascal program (med kildekoden naturligvis) som jeg gerne vil bringe over i et mere tidssvarende miljø.
Det oplagte er at overgå til det meget roste Delphi - men kan man lige det?
Kan Delphi selv klare at 'oversætte' eller er man nødt til at programmere helt forfra??

DC
Avatar billede borrisholt Novice
25. juni 2003 - 11:33 #1
Du er nød til at programmere det forfra ....

Beregn ca  1/3 til 1/2 i timer i forhold til ny udvikling .... Kom med lidt nærmer oplysninger. Så svarer jeg lidt mere prcist.

Der er eventelt nok noget jeg kan klare for dig.
Jens B
Avatar billede dcdc Nybegynder
25. juni 2003 - 11:39 #2
Tak- dit svar visre jo at der ikke er nogen let vej. Det med 1/3 til 1/2 holder nok heller ikke. Programmeter et stort skemalægningsprogram som har sin egen (Pascal) database og er så gammelt at det ikke benytter objektbegrebet særlig godt...
Så ... de lange vinteraftener venter.
Avatar billede borrisholt Novice
25. juni 2003 - 11:41 #3
Nej men de centrale algoritmer er jo de samme ....

Jens B
Avatar billede dcdc Nybegynder
25. juni 2003 - 11:43 #4
Ja jeg vil prøve at 'redde' det jeg kan...
Avatar billede borrisholt Novice
25. juni 2003 - 11:48 #5
GUI er 100% anderledes. Database lige så !

Jeg vil anbefale dig at bruge DB Express som DB Engine fordi den er meget hurtig. Under INGEN omstendighedder BDE !

Jens B