Avatar billede dooley Nybegynder
25. juni 2003 - 10:51 Der er 10 kommentarer

Fejl ved installation af msi-fil vis GPO

Hejsa

Vil installere et program via Groupe Policy på min Win2003 srv. Får følgende fejl i Event View (Appications):

Software installation was unable to read the MSI file \\srv\msi\office\data1.msi The following error was encountered: SQL query syntax invalid or unsupported.

Brugeren har læse retigheder til sharet og GPO tildelt rettigheder til instalationen. Kan nogen hjælpe??

/Tom
Avatar billede jpvj Nybegynder
25. juni 2003 - 11:00 #1
Hmmm... luret..

Google kender heller ikke meget til den: http://www.google.com/search?q=%22SQL+query+syntax+invalid+or+unsupported%22&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=da&lr=

Er installationen lavet fra et originalt medie?
Som administrativ installation (setup /a)?
Er der brugt transform fil (.mst fil)?
Avatar billede dooley Nybegynder
25. juni 2003 - 11:04 #2
Ja der er lavet fra originalt medie (setup /a).
Nej der er ikke brugt transform fil.

/Tom
Avatar billede Slettet bruger
25. juni 2003 - 11:15 #3
Er Office Pakken og operativsystemet, på dine klienter, på samme sprog?
Avatar billede dooley Nybegynder
25. juni 2003 - 11:27 #4
SRV:Win2003 - UK
Klienter:WinXP - DK
Office2000 - DK
Avatar billede jpvj Nybegynder
25. juni 2003 - 13:03 #5
MS har en artikel (godt nok W2K serv og OXP) men du kan da tage et kig:
http://www.microsoft.com/office/ork/xp/one/depc02.htm
Avatar billede dooley Nybegynder
25. juni 2003 - 13:58 #6
Har fundet "fejlen". Opdateringen af Groupe Policy regler er meget langsomme. Tilføjer og fjerne man i et væk, kan den ikke følge med.

Tak for hjælpen

/Tom
Avatar billede Slettet bruger
25. juni 2003 - 14:13 #7
Til en anden gang.

RefresGPO.cmd
-----------------------------------------------
secedit /refreshpolicy machine_policy /enforce
secedit /refreshpolicy user_policy /enforce
-----------------------------------------------

:-)
Avatar billede jpvj Nybegynder
25. juni 2003 - 15:19 #8
Og under XP

gprefresh :-)

(gpresult for at se aktuelle policies)
Avatar billede dooley Nybegynder
26. juni 2003 - 15:12 #9
Ikke helt ok endnu..

Software distribution virker nu ok på 1. wks. Min 2. XP wks finder ikke installationspakken...? maskinen er magen til den 1. Computer og User ligger i samme OU som 1. wks. Har altså fuldståndig samme rettigheder som Computer og User 1. Hvordan kan det være??

Har installeret 2. wks på ny, har slette og oprettet 2. computer og user på ny.

Hvad er der galt??
Avatar billede eraserhead Nybegynder
07. september 2004 - 15:30 #10
RefreshGPO??? Den kender jeg ikke. Jeg bruger: GPUPDATE /SYNC /BOOT - og den virker hver gang.