Avatar billede plobber Nybegynder
24. juni 2003 - 01:06 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

IIS + fejl i installation.

Hej.
Jeg har IIS instaleret, men kan ikk se IIS under administration under kontrol panel.
Og når jeg eller en ven prøver at kommer ind på min server når jeg har en default.asp så loader den ikk noget...
Jeg kører XP pro med IIS
Hva er der galt ???
Avatar billede kasiwakki Nybegynder
24. juni 2003 - 01:38 #1
Prøv at gå i Administration under kontrolpanelet
der skulle den gerne ligge
evt. i tilføj fjern programmer at geninst. IIS
Avatar billede janbb Juniormester
24. juni 2003 - 11:38 #2
Prøv: Denne computer - administrer - Tjenester og Programmer (altså højreclick og åbn) Her skulle IIS så ligge og herunder websteder(mappe) den kan du højreclikke på og se dine filer, der jo skal ligge i Inetpub-wwwroot -bibl.'et.
højreclik på websteder og check EGENSKABER: check så 'dokumenter' og se om din 'default' overhovedet er sat til default.asp - idet det vistnok tit er default.html der er 'default'.Det er ikke så svært med win-XP-proff så 'bevar modet' så kommer det hurtigt på plads.
Avatar billede plobber Nybegynder
24. juni 2003 - 12:04 #3
kasiwakki: Jeg skrev "men kan ikk se IIS under administration under kontrol panel." hvordan kan du så finde på at skrive "Prøv at gå i Administration under kontrolpanelet der skulle den gerne ligge" ?

janbb: Jeg prøvede, men kan ikk se IIS..
Avatar billede janbb Juniormester
24. juni 2003 - 15:38 #4
'Internet information Services' maa være som en ikon osse som kasiwakki beskriver - ellers har du ikke fået den installeret.Default-installationen af win-xp-pro medtager ikke iss - man skal installere den separat.Prøv med din installationsdiskette - og kryds af i inst. af iis.En lille let ting.Den skal ikke til at reinst. windows eller noget.Og at starte med at ville se dit web 'udefra' er ikke den rigtige rækkefølge.Start med at checke det lokalt: http:/localhost/

Bare klem på.
Avatar billede plobber Nybegynder
24. juni 2003 - 16:52 #5
Det er oppe at køre... både lokalt og på inet, men jeg kan ikk konfigurerer det :S
Avatar billede janbb Juniormester
24. juni 2003 - 20:49 #6
?.Det må du uddybe, hvis vi skal hjælpe, men tillykke.
Avatar billede plobber Nybegynder
24. juni 2003 - 21:59 #7
Lukker denne tråd...
Jeg har fået lov til at få en comp til en 2000 server ed.
så jeg gider ikk bakse mere med det