Avatar billede convi Nybegynder
23. juni 2003 - 00:59 Der er 34 kommentarer og
2 løsninger

Hjælp til norton

Tror jeg har en virus, men er ikke sikker.
Jeg kører med Norton Antivirus 2003 pro, men den er begundt at sige noget i retning af: Scanning Message 1 of 5, og der kommer en hel masse breve nede i højre hjørne, derefter kommer der en popup hvor der står Your e-mail message was unable to be sent because your mail server rejected the sender.
Nogen der ved hvad det skyldes, det lader til at min pc står og sender en masse e-mails som den ikke skal, og det suger hele min båndbredde.
Har lige formateret hele skidtet
PLEASE HJÆLP..
Avatar billede convi Nybegynder
23. juni 2003 - 01:02 #1
Skal lige siges at jeg kan få det væk ved at jeg går ind i norton og disabler scanning of outgoing emails. Men det suger stadig min båndbredde, så det kan jeg ikke bruge til noget :/
Avatar billede cyberjoker Nybegynder
23. juni 2003 - 02:06 #2
Jamen dog .. Det har været kendst i mange år at Norton æder op mod 80--85 % af dine systemressourcer, så løsningen må være IKKE at anvende Norton AV :)
Ihvertfald ikke medmindre du elsker at bruge al din memory på sådan noget opreklameret hø ;o)

Jeg kan i stedet anbefale dig PC-cillin som produceres af verdens førende AV firma , Trend Micro. Du kan købe det hos www.ravenholm.dk og det ligger i omkring 350-400 spir ....

Har du ikke lyst til at betale for det kan jeg anbefale dig at gå ind på min side : www.freefiles.dk > Se under DOWNLOADS>FREEWARE>ANTIVIRUS

Jeg har en del GRATIS antivirus programmer liggende hvoraf jeg anbefaler Gladtiator, AVG eller Antivir . Alle kører med gratis opdateringer.

God fornøjelse :)
Avatar billede riversen Nybegynder
23. juni 2003 - 08:32 #3
cyberjoker: overdrivelse fremmer forståelsen eller hvad? kan man ikke få nogle rigtige fakta på bordet, som spørger faktisk kan forholde sig til. Det passer jo ikke norton sluger så mange ressourcer. Personligt mærker jeg ikke den store forskel...udover det tager lidt længere tid at hente mange små mails pga. scanningen.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
23. juni 2003 - 10:40 #4
Norton er ganske udmærket og skulle ikke sluge så mange resurcer. Der er noget helt andet galt og vi må lige prøve os frem for at finde fejlen.

Gå ud og lav en onlinescanning: http://www.pandasoftware.com/activescan som det første for at tjekke for virus.

Derefter skal du tjekkes for spyware. Du kan på http://www.spywarefri.dk under værktøjer finde nogle gode prg. Spybot skal installeres og køres.

Når du har afprøvet disse to ting så vend tilbage med resultatet for der er mere vi skal gøre.
Avatar billede convi Nybegynder
23. juni 2003 - 16:02 #5
cyberjoker: altså norton bruger ikke specielt mange ressourcer på min pc, men det er mit internet som bliver brugt til at sende spam-mails tror jeg.

aovergaard: Når jeg foretager de scanninger, kan der så ske noget ved at jeg har norton til at køre samtidig, er nemlig ikke vild med at lukke det ned.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
23. juni 2003 - 16:05 #6
Nej det sker der ikke noget ved. Jeg deaktivere aldrig Norton når jeg kører en onlinescanning.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
23. juni 2003 - 16:06 #7
Jeg har en hel håndfuld gode råd til dig når du nu engang er færdig, men dem må vi hellere vente med tilsidst.
Avatar billede cyberjoker Nybegynder
23. juni 2003 - 16:26 #8
>>Riversen: Hvad baserer du da din viden omkring Norton AV på ????
Eller er det bare fordi du ikke har brugt andre av-programmer end det nogensinde ??????
Måske kan du bare ikke se skoven for bare træer ;o)
Fakta i den sammenhæng er der rigelige af ... Blot søg på google ;o)
Avatar billede cyberjoker Nybegynder
23. juni 2003 - 16:28 #9
Endelig kunne det jo også være at problemet skyldes at han har installeret Zonealarm også ...
Det er også alm. kendt at denne giver kompatibilitetsproblemer ;)

google leads you all the way ......
Avatar billede amplificator Nybegynder
23. juni 2003 - 16:29 #10
Fejlen med at der ikke kan sendes e-mail er at en af dine servere ikke modtager. - Tjek pop3 og smtp serveren igen. - Det er emget normalt at Norton scanner alle udgående mails npår du er ved at sende, og når den så ikke kan få forbindelse til serveren som mailen skal sendes igennem giver den self. fejl.
Avatar billede convi Nybegynder
23. juni 2003 - 16:40 #11
cyberjoker: har ikke installeret zonealarm pt.

amplificator: nu sidder jeg ikke bag nogen firewall eller router, eneste jeg har er et adsl modem som går over i en hub som derfra går op i min pc. Ved godt det er en meget usikker løsning.

Nævner det lige en gang til: Jeg kan sagtens sende e-mails fra ofir, som osse er godt nok for mig, bruger aldrig outlook. Men problemet er at et eller andet program bruger _min_ pc som en slags videresender af spam mails, og det vil jeg gerne have stoppet. Lyder til aovergaard har forstået hvad jeg mener.

En lille update til ham: har nu afsluttet onlinescanningen men panda, resultatet blev at den ingen virusser fandt på mine harddiske.
Men hvilke programmer vil du anbefale at jeg henter fra spywarefri.dk
Avatar billede cyberjoker Nybegynder
23. juni 2003 - 16:52 #12
Du burde nok få dig en firewall, så vil du lynhurtigt kunne konstatere, om noget prøver at bruge din pc, til at sende fra

Det er som du selv skriver en noget usikker løsning :)
Lige en anden ting : Nu håber jeg at den Norton AV  du bruger er original, for det er ikke lige det smarteste at hente piratversioner af sådanne programmer rundt om på nettet. Mange af disse er kendt for at indeholde trojanere ;)
Avatar billede amplificator Nybegynder
23. juni 2003 - 16:56 #13
Det er lige emget hvad du så sidder bag, firewall, router osv. så checker Norton alt hvad der går gennem Outlook. Den tjekker jo ikke Ofir da det er en webmail som ikke krøer gennem din pc.
Avatar billede convi Nybegynder
23. juni 2003 - 17:31 #14
Ja så har prøvet stort set alle programmer fra spywarefri.dk, men intet hjalp :/
Glæder mig til at høre hvad jeg ellers kan gøre :)
Avatar billede aovergaard Nybegynder
23. juni 2003 - 17:42 #15
Prøv at deaktivere Norton. Genstart din pc. Aktiver din Norton igen, så skulle den gerne have lært din mail at kende. Prøv lige det. Skal snart afsted til bålfest måske kan du lige nå det.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
23. juni 2003 - 17:46 #16
Evt. nøjes med at slette din email beskyttelse under options og email. Genstart etablere beskyttelsen igen.
Avatar billede convi Nybegynder
23. juni 2003 - 17:50 #17
stadig samme resultat, bliver bombarderet med norton popups med det samme jeg slår scanningen af udgående mails til
Avatar billede aovergaard Nybegynder
23. juni 2003 - 17:54 #18
Ja, for den vil jo gerne beskytte dig. Men du kan stadig ikke få lov til at sende mail?
Avatar billede convi Nybegynder
23. juni 2003 - 17:54 #19
nej
Avatar billede aovergaard Nybegynder
23. juni 2003 - 17:57 #20
Du har konstateret at du ikke har virus, og ingen trojanere. Det næste vi så kan tjekke er om du er blevet hijacked. Du kan hente prg. på spywarefri, men du kan sikkert ikke selv se på den logfil som kommer frem. Nu skal jeg desværre i byen, men jeg kan læse sådan en logfil, men noget senere i aften kan jeg hjælpe dig igen. Så vidt jeg kan se på denne side er der ingen andre der kan hjælpe med denne logfil.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
23. juni 2003 - 17:58 #21
Jeg skriver lige til perhaps om at træde til i stedet for mig hvis han har tid til det, så du kan komme videre.
Avatar billede convi Nybegynder
23. juni 2003 - 17:59 #22
Det lyder godt.. så må du have en hyggelig aften :)
Avatar billede convi Nybegynder
23. juni 2003 - 18:05 #23
Poster lige loggen jeg fik da jeg kørte HijackThis:

Logfile of HijackThis v1.94.0
Scan saved at 18:01:55, on 23-06-2003
Platform: Windows 2000 SP3 (WinNT 5.00.2195)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page=http://www.searchby.net/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page=C:\WINNT\System32\blank.htm
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page=%SystemRoot%\system32\blank.htm
O1 - Hosts: 216.40.230.4 desktop.kazaa.com
O1 - Hosts: 216.40.230.4 alpha.kazaa.com
O1 - Hosts: 216.40.230.4 shop.kazaa.com
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINNT\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [Synchronization Manager] mobsync.exe /logon
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE NvQTwk,NvCplDaemon initialize
O4 - HKLM\..\Run: [POINTER] point32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ccRegVfy] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccRegVfy.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Advanced Tools Check] C:\PROGRA~1\NORTON~1\AdvTools\ADVCHK.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Microsoft Netview] gesfm32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [System Initialization] C:\WINNT\system32\msmonk32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Anti-Trojan-Watch] C:\Programmer\Anti-Trojan-55\ATWatch.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Microsoft Netview] gesfm32.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Ultimate Popup Killer] C:\Programmer\Ultimate Popup Killer\Popupkiller.exe
O9 - Extra button: ICQ (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: ICQ (HKLM)
O9 - Extra button: Related (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links (HKLM)
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://www.pandasoftware.com/activescan/as/asinst.cab
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?37794.3563425926
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab

Håber i kan bruge det til noget.
Avatar billede perhaps Nybegynder
23. juni 2003 - 18:17 #24
Jeg kigger på loggen, men må lige lukke ned da det tordner så det står efter. Vender tilbage.
Avatar billede perhaps Nybegynder
23. juni 2003 - 20:47 #25
Du skal fixe disse

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page=http://www.searchby.net/

O1 - Hosts: 216.40.230.4 desktop.kazaa.com
O1 - Hosts: 216.40.230.4 alpha.kazaa.com
O1 - Hosts: 216.40.230.4 shop.kazaa.com

O4 - HKLM\..\Run: [Microsoft Netview] gesfm32.exe

O4 - HKLM\..\Run: [System Initialization] C:\WINNT\system32\msmonk32.exe

O4 - HKLM\..\RunServices: [Microsoft Netview] gesfm32.exe

Du skal huske at du kun må ha det ene browser-vindue åbent som HijackThis bruger og kan du lukke andre ting ned før du fixer er det en fordel. efter at du har fixet skal du genstarte computeren.
Du mister Kazaa, men den har også være årsag til at du har en virus som dit Norton-antivirus system har haft det svært med. Hvis du senere vil have nogle andre fildelingssystemer så gå ind på Spywarefri.dk for der ligger flere under menupkt. Software som er garanteret uden spyware og andre dårligdomme.
Kør lige din fix og vend tilbage hertil og fortæl hvordan det ser ud.
Avatar billede perhaps Nybegynder
23. juni 2003 - 20:49 #26
Avatar billede perhaps Nybegynder
23. juni 2003 - 20:51 #27
og den er faktisk splinterny idet den først er opdaget d. 18. juni 2003
Avatar billede convi Nybegynder
23. juni 2003 - 20:59 #28
Den nye log kom til at se således ud:

Logfile of HijackThis v1.94.0
Scan saved at 20:49:59, on 23-06-2003
Platform: Windows 2000 SP3 (WinNT 5.00.2195)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page=http://www.xplayn.com/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page=C:\WINNT\System32\blank.htm

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page=%SystemRoot%\system32\blank.htm
O2 - BHO: (no name) - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - (no file)
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINNT\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [Synchronization Manager] mobsync.exe /logon
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE NvQTwk,NvCplDaemon initialize
O4 - HKLM\..\Run: [POINTER] point32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Anti-Trojan-Watch] C:\Programmer\Anti-Trojan-55\ATWatch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SCANINICIO] "C:\Programmer\Panda Software\Panda Antivirus Platinum\Inicio.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [APVXDWIN] "C:\Programmer\Panda Software\Panda Antivirus Platinum\APVXDWIN.EXE" /s
O4 - HKCU\..\Run: [Ultimate Popup Killer] C:\Programmer\Ultimate Popup Killer\Popupkiller.exe
O9 - Extra button: ICQ (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: ICQ (HKLM)
O9 - Extra button: Related (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links (HKLM)
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://www.pandasoftware.com/activescan/as/asinst.cab
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?37794.3563425926
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab

Og det hele virker som det skal igen :)
Skal lige siges at jeg afinstallerede norton og installerede Panda istedet for.
Den indbyggede firewall blokerede straks noget med msmonk32.exe.
Jeg takker MANGE gange for hjælpen.
er det iorden jeg giver jer 100 point hver. (aovergaard og perhaps)
Avatar billede perhaps Nybegynder
23. juni 2003 - 21:05 #29
Ja men det er bare iorden convi. Jeg er glad for at det lykkes. Kigger lige den nye igennem, herfra skal jeg så videre til endnu en HijackThis i Texas, USA.
Avatar billede convi Nybegynder
23. juni 2003 - 21:12 #30
du er en travl mand, men godt der er nogen der kan forstå sådan noget virus shit :) bare træls at blive ramt.
Avatar billede perhaps Nybegynder
23. juni 2003 - 21:23 #31
Nu ser det rigtig fint ud. Jeg går ud fra at du frivilligt har valgt xplayn som din startside. Du har ikke mere skidt på din puter. Den er pænt ren. Det med at tyde HijackLogs går rimeligt hurtigt nu hvor jeg kender de stier som går igen og igen. Det er efterhånden en hobby synes jeg.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
23. juni 2003 - 23:24 #32
Jeg takker for point:) Godt at du fik det klaret, kunne godt se at der ikke var andet at gøre end at køre den hijackthis.

Perhaps-> godt du fik tid når jeg nu ikke kunne gøre mit arbejde færdig fordi jeg skulle i byen, men næste gang er det jo sikkert dig som kalder på mig hvis du skal noget;)
Avatar billede amplificator Nybegynder
24. juni 2003 - 00:18 #33
Hvad er det lige helt præcist at HiJackThis gør? Har hørt det ret mange steder nu men har aldrig fundet ud af hvad det egenlig er..
Avatar billede aovergaard Nybegynder
24. juni 2003 - 00:28 #34
I stedet for at skrive hele smøren en gang til vil jeg henvise dig til det som jeg allerede har skrevet en gang før. http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#18 Her kan du læse om hvad den gør og så måske ikke helt alligevel. Den finder alt hvad den ikke rigtig kan li´ på din pc men den finder også steder som er helt sikre for dig, og det er derfor at det tit er svært at læse sådan en logfil. Mange gange ligger der noget snask på din computer som de forskellige spywareprogrammer ikke kan finde, eller ikke kan fjerne det er her hijack går ind og fixer det som skal fixes.
Avatar billede amplificator Nybegynder
24. juni 2003 - 00:33 #35
Tak :)
Avatar billede aovergaard Nybegynder
24. juni 2003 - 00:49 #36
Velbekommen :)