Avatar billede vqlse Nybegynder
20. juni 2003 - 15:38 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Windows 2000 ADSL problem

Hej Ekspertenfolk.
Jeg har et problem (jeg er newb!!/n00b).
Jeg har lige instl. windows 2000. Windows kan godt finde mit netkort og det hel, men det er kun til selve LAN. Der må mangle en driver eller lign. da jeg gerne vil på nettet. Håber i har en guide eller et link eller bare en forklaring på mit problem. Tak!
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
20. juni 2003 - 16:37 #1
Hvad er dit problem ?
Du har et netkort, en internet explorer og adsl. Du behøver faktisk ikke mere.
Gå ind i internet explorer, funktioner | internet indstillinger | forbindelser og vælg at den aldrig skal ringe op til et modem. Klik derefter nederst på siden under LAN på knappen "lan indstillinger" og på den side du kommer ind til, skal du fjerne alle flueben. Altså alle felter skal være tomme.
Klik anvend og ok til du er ude af det igen.

Hvis der i vejledningen stod at ADSL'en skulle aktiveres skal du gå ind på den addresse de har skrevet, www.teledanmark.dk/... og aktivere din internetforbindelse.
Avatar billede vqlse Nybegynder
20. juni 2003 - 16:40 #2
ok.. tak.. håber det virker..
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
20. juni 2003 - 16:42 #3
Hvis det mod forventning ikke skulle virke, så åbn en dosboks og kør denne kommando:
ipconfig
Skriv ipaddressen her.
Avatar billede vqlse Nybegynder
21. juni 2003 - 14:47 #4
Det virkede ik :/
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
21. juni 2003 - 14:52 #5
Hvis det mod forventning ikke skulle virke, så åbn en dosboks og kør denne kommando:
ipconfig
Skriv ipaddressen her.
Avatar billede vqlse Nybegynder
21. juni 2003 - 14:53 #6
det hjælper jo ik..
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
21. juni 2003 - 14:55 #7
Nej, selvfølgelig hjælper det ikke, men det ville fortælle mig om du rent faktisk får en ipaddresse af teledanmark, og derved pejle mig ind på hvad der er galt.