Avatar billede martinus197329 Nybegynder
20. juni 2003 - 00:11 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Hvilket regnskabsprogram?

Jeg er nystartet som selvstændig, og vil gerne lave regnskaber på cpu.
Hvilket program har i bedst erfaring med og er lettest at lære??
Avatar billede jklausen Juniormester
20. juni 2003 - 00:15 #1
Det gode gamle Pcplus. www.pcplus.dk
Avatar billede bredker Nybegynder
20. juni 2003 - 00:20 #2
concoede c5 til windows ,koster ca 3500,00
du kan også lave et selv i excel,hvis det er til et mindre regnskab
jeg har selv lavet mit ,med både kassebog ,moms ,faktura ,tilbud ,lønafregning ,mm ,
hvis du bare opfylder kravene fra told og skat til de ting der skal være med er der ingen problemer i det ,og så er det gratis (hvis du har excel i forvejen)og det er mere simpelt at bruge
20. juni 2003 - 00:25 #3
Det bedste valg er Navision C5.

Det er det bl.a. fordi:
- programmet kan vokse med virksomheden. Du kan f.eks. starte med en Light-udgave, og efterhånden som behovene vokser, kan du supplere med yderligere moduler.

- programmet er langt det mest udbredte i Danmark. Hvilket medfører at hjælpen er nær, hvis du har et problem.

- de fleste revisionsfirmaer understøtter brugen af C5, hvilket betyder, at du kan aflevere regnskabsdata elektronisk til din revisor. Mindre tid brugt hos revisor_ mindre regning til dig.

- stort set alle handelssskoler underviser i brugen af Navision C5 - plus en lang række andre kursusudbydere, hurunder selvfølgelig også Navision.

- når du en dag skal ansætte en person til administrationen i din virksomhed, er der meget større sandsynlighed for at vedkommende har kendskab til C5 end til andre økonomistyringsprogrammer.

Du vil sikkert få mange indlæg om billige alternativer til Navision C5; men overvej det grundigt før du vælger et af disse billige alternativer. Det kan meget let blive en dyr løsning for dig i det lange løb, særligt hvis det nu skulle gå din virksomhed godt.
20. juni 2003 - 00:28 #4
Navision C5 Light koster 2.995,00 excl moms
Avatar billede martinus197329 Nybegynder
20. juni 2003 - 00:28 #5
Ok det vil jeg lige undersøge nærmere. Tak for tippet:-)
Avatar billede hartnet.dk Nybegynder
20. juni 2003 - 08:53 #6
Navision er et godt program, og det er måske billigt når man skal købe det. Men, hvis der skal laves tilretninger er det skide dyrt.

Jeg kan anbefale Winkompas, hvilket er et 100% Dansk produkt, og rigtig godt.
Tag evt. fat i FK-Data (http://www.fk-data.dk) eller VK Teknik og Data (http://www.vktd.dk)

Og nej jeg arbejder ikke hos nogle af dem, og provion eller bonus for jeg heller ikke.
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
20. juni 2003 - 09:00 #7
Jeg kan på ingen måde anbefale dig FK-DATA de er nogle høkere der pkt 1 ikke kan kende deres egne koder og pkt 2 så er de kolde over for kunder der ikke ligger flere millioner hos em om året pg pkt 3 de kender faktisk ikke til IT Læs Servere

De har presteret

1.At oprette en backup konto hos os, uden kode men med administrator retigheder.

2. De kunne ikke få deres eget skod program "Winkompas" til at køre på en terminal server "tog dem 2½ mdr"

3. Fastholde deres krav på 1200 Kr for en harddsik der blev sendt til os selv om vi havde retuneret en disk der var 4 mdr gammel og defekt

Samtidig med er deres support helt hen i vejret så hvis du har problemmer kan du sikere at skulle vente 1 tiil 2 dage "Lidt langt hvis man skal have fakturert"

Så hold dig for guds skyld fra Winkompas, taler at meget dyre og dårlige erfaringer

MC
Avatar billede jensendk Nybegynder
20. juni 2003 - 09:02 #8
Hvad er der nu galt med  stones summa summarum? koster en plovmand, oger let at arbejde med..
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
20. juni 2003 - 09:03 #9
Er enig i jensendk

Du vil i vert fald fortryde at handle med FK-DATA

MC
Avatar billede christina-k Nybegynder
20. juni 2003 - 12:24 #10
Winkas pro har lavet nogle specielle iværksættertilbud, og de tilbyder flere steder kursus i samarbejde med iværksætterpunkterne. www.decom.dk