Avatar billede __dalle Nybegynder
04. december 2000 - 19:20 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

IE5.0 låser midt i det hele

Jeg har oplevet, at når jeg er online på nettet og er igang med læse artikler - låser min computer - total død, hvilket er MEGA irriterende. Det sker KUN når jeg er igang med opdateringer / nye sider i IE50. Jeg spiller en del online - og har ikke oplevet at computeren har låst sig her.

Computeren er en
800 MHz Athlon Thunderbird
128 mb PC-133 ram
Asus A7V bundkort - nyeste drivere installeret
IBM 30 Gb - Ide100 - nyeste drivere til Ide100 installeret.
Creative GeForce 256 Pro DDR - Detonator 6.31 installeret
SoundBlaster live! 1024 - Live!Ware 3.0 til ME installeret
DirectX 8 installeret
RealTek netkort bruges til StofaNet - WinME drivere anvendt her.

Note : Da jeg havde min gamle computer med Win98 og Stofanet installeret, skete ovenstående ALDRIG for mig.

__Dalle
Avatar billede radisen Nybegynder
04. december 2000 - 19:28 #1
Snak med muldvarpen - han er dødskrap - eller køb deig en ny PC hos Aldi.....
Avatar billede Slettet bruger
04. december 2000 - 20:27 #2
Med på en lytter, kan du ikke fortælle hvad løsningen er (hvis du får den et andet sted), min gør nemlig noget lign.
Avatar billede stig3 Mester
04. december 2000 - 20:32 #3
Har du prøvet at rense ud i dine midlertidige internet filer ?

Ellers er computeren måske bare for ny til den version af explorer. Prøv 5.5 eller netscape.
Avatar billede jj2 Nybegynder
04. december 2000 - 21:11 #4
>>__dalle

Prøv evt. følgende:

1. Log af & På windows før du åbner IE5. -Det giver en varm restart af programmet.

2. -Brug Scandisk, Defrag & Regclean41 en gang imellem.

3. -Check din netkort-installation i System. -Der må ikke være nogle gule udråbstegn eller konflikter.

Håber det hjælper?

MVH
jj2
Avatar billede netstuff.dk Nybegynder
04. december 2000 - 22:13 #5
Dit problem er at du ska gå op i Internet Indstillinger & slå Autoudførelse fra ;o)

MVH

Netstuff.dk
Avatar billede __dalle Nybegynder
05. december 2000 - 09:13 #6
Først svar på de seriøse forsøg på at hjælpe mig :

Kan en computer være for ny til IE 5, ikke kan klare den - den var ny for mig - har opdateret og desværre, problemet er der endnu .. :-(
Problemet er der allerede fra dag 0 - hvilket betyder at min midlertidig fil-katalog er meget lidt brugt.
Scandisk viser intet.
Jeg har ved en gen-installationen ikke lagt ret meget ind i min computer, for netop at klarlægge om det skulle kunne klare mit problem.
Ingen synlige konflikter i mit system.

Med hensyn til netstuff.dk -- lyder interessant .. det vil jeg prøve, kan se, at du har haft ca. samme problem. Har du tjekket om problemet opstår, hvis du slår det til igen ?

Jeg tester det - hvis problemet ikke har vist sig i de næste par dage (07.12.00) - er der pts på vej

__Dalle
Avatar billede __dalle Nybegynder
05. december 2000 - 09:26 #7
NOTE : \"Køb dig en ny PC i ALDI ...\"
Kunne ALDRIG falde mig ind. Jeg har set hvad der puttes i de computere der kommer fra BILKA - og er stadigvæk rystet. De computere er udemærket **læs : billige** til dem der ikke skal bruge dem ret meget - og ikke forventer at skulle udvide.
Avatar billede __dalle Nybegynder
07. december 2000 - 17:58 #8
DARN .. troede lige, at den var der .. men computeren låste i går IGEN, mens jeg var igang med at bruge IE5.5. Så jeg er på den igen ....
Avatar billede mazlar Nybegynder
18. februar 2001 - 10:37 #9
skift til IE 5.01 det er p.t. Microsoft\'s bedste browser... IE 5.5 er fuld af fejl!
Avatar billede zycho Nybegynder
18. februar 2001 - 10:41 #10
__dalle >> Jeg gik væk fra Windows ME pga. at IE 5.5. fuckede Win ME totalt op. Åbnede jeg browseren gik den kold. Og den lavede jævnligt explorer fejl (ca. hver halve time), uden at jeg brugte browseren.

Så fuck WinME!!!

Har dog prøvet IE 5.5 til Win98se og der fungerer det 100 %. Totalt smooth.....
Avatar billede mazlar Nybegynder
18. februar 2001 - 10:50 #11
skift fra Wintendo ME til Wintendo 98 SE2...eller måske til Win2000 det er mit bud!
Avatar billede __dalle Nybegynder
20. februar 2001 - 16:54 #12
Tja den konklusion er jeg også kommet til - Win ME kan bare ikke lide min computer - så jeg har installeret Win98 på den - og den virker fint -

Hvad jeg har erfaret ang. Win ME virker programmet fint på mange computere - kender flere der har den på deres og kører fint - meeennn jeg er en af de uheldige brugere, der har investeret i et program, hvor man skal til at sætte sig ind i mere, end hvad man kan forlange af en almindelig bruger, for at få det til at køre.
__Dalle