Avatar billede utjellesen Nybegynder
27. august 1999 - 10:21 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

Læs dine emails på nettet ???

Hejsa.
Når jeg eksempelvis har været ude og rejse har jeg tidligere benyttet mig af læse mine mails via en tjeneste på web-siden: webbox.rtci.com; via denne kunne jeg se mine email accounts hos diverse udbydere; læse div. mails, videresende, etc. Denne web-site er dog lukket !!
Er der i dag en web-site der har samme funktionalitet ???
Avatar billede kermit Nybegynder
27. august 1999 - 10:42 #1
Hej

http://www.justamail.com/

- har du tjekket om din mail udbyder ikke selv har en webmail service... Det er efterhånden normalt!

Jeg er selv ved at lave en til den ISP jeg arbejder hos !
Avatar billede kermit Nybegynder
27. august 1999 - 10:49 #2
Hvis du vil have en mere prof udgave !

Så kan du bruge

http://www.hotmail.com (udover at være en free-emailservice, så kan man også tilmelde sine egne pop3 kontoer, som er det du gerne vil)
Avatar billede pingo Nybegynder
27. august 1999 - 11:16 #3
Jeg har faktisk et stykke tid arbejdet på at lave en POP3 klient der ligner Outlook Express meget - den er offline lige nu - skal nok få den op at køre igen.

Den fungerede faktisk ret godt!
Avatar billede pingo Nybegynder
27. august 1999 - 11:17 #4
Fx. kan den der justamail ikke engang finde ud af ISO koder! - og den lister mailsne med de ældste øverst - (knap så fedt når man har 2500) - så man skal trykke næste 20 hele tiden!
Avatar billede pingo Nybegynder
27. august 1999 - 11:18 #5
Filunderstøttelse er heller ikke noget man gør i... ;-)
Avatar billede kermit Nybegynder
27. august 1999 - 11:22 #6
Så brug hotmail !
Avatar billede pingo Nybegynder
27. august 1999 - 12:12 #7
Hotmail stinker sku' også..

Desuden har den heller ikke understøttelse for iso - ihvertfald ikke sidst jeg kiggede...
Avatar billede pingo Nybegynder
27. august 1999 - 12:16 #8
Desuden må det være ret trælst at skulle udfylde 300 felter for at blive oprettet..
Avatar billede pingo Nybegynder
27. august 1999 - 12:20 #9
Og mine 2500 mails får også hotmail til at gå ned!
Avatar billede pingo Nybegynder
27. august 1999 - 12:27 #10
Så gik hotmail igennem! - og fedt - den tager kun 30 - de ælste....
Avatar billede cyberesben Nybegynder
27. august 1999 - 20:58 #11
http://mailx.mirc.com virker også sådan..
Avatar billede cyberesben Nybegynder
27. august 1999 - 20:59 #12
ups, det var http://mail.mircx.com

der kan man også checke sin mail det var det jeg mente
Avatar billede jumper Nybegynder
27. august 1999 - 23:41 #13
Gemmer de så også dit brugernavn og password til din mailserver? Tja, det ved du jo ikke..

Gør som mig, hent Endymion Mailman fra http://www.endymion.com

Det virker! Nemt at installere og understøtter alt!!

De har også en live installation af Mailman kørende på deres hjemmeside, så man kan prøve den først.

Standard Edition er gratis til nonprofit formål, hvis du skal tjene penge på det må du punge ud hos dem ;)

/Thor
Avatar billede cyberesben Nybegynder
27. august 1999 - 23:44 #14
jumper, hvad ville de få ud af at gemme dit navn/pw? de er jo lige glad med hvad folk får tilsendt...
Avatar billede jumper Nybegynder
27. august 1999 - 23:45 #15
ja, men så kunne de bruge din email adresse til at sende spammail.

Med dit brugernavn og password ville de jo så have fået adgang til din mailserver.

/Thor
Avatar billede cyberesben Nybegynder
27. august 1999 - 23:46 #16
ååååh jumpe tror du ikke netscape tager mit password og brugernavn og gemmer det på deres server? og det samme med alle andre der bruger netscape til at modtage mails?
Avatar billede cyberesben Nybegynder
27. august 1999 - 23:46 #17
jumpe=jumper *G*
Avatar billede jumper Nybegynder
27. august 1999 - 23:49 #18
Netscape? hvad snakker du om?

Jeg snakker om http://mail.mircx.com

Når du tjekker mail der, eller et andet semioffentligt sted, har du ingen garanti for om den gemmer dit brugernavn og password til senere brug!

Hvad har det med Netscape at gøre?

/Thor
Avatar billede jumper Nybegynder
27. august 1999 - 23:51 #19
Når jeg siger den tænker jeg altså på selve mail-programmet, eller servweren om du vil....

/Thor
Avatar billede cyberesben Nybegynder
28. august 1999 - 00:06 #20
at netscape også kunne lave det samme nummer, det kunne MS også, altså gemme ens pwd på deres egen server når man henter mail
Avatar billede fumle Nybegynder
28. august 1999 - 00:13 #21
Ja, men de er alt for offentlige til at kunne gøre det og ville heller ikke vinde noget ved det.

Jeg blev blot mistænksom, fordi jeg ikke kender http://mail.mircx.com

Jeg har jo ingen garanti for, at de ikke vil misbruge min email konto til at sende spammail ud til flere millioner. Hvis jeg tjekker min mail hos dem, har jeg praktisk taget foræret et for mig totalt ukendt firma mit loginnavn og password til min mailserver.

Derfor ;)

/Thor
Avatar billede cyberesben Nybegynder
28. august 1999 - 00:21 #22
fumle, ja men hvad skal de bruge det til? hvis de vil sende spammail kan de også sende det fra din adresse uden at have dit pwd
Avatar billede jumper Nybegynder
28. august 1999 - 00:24 #23
Ey altså, nu glippede det igen med Kim.

Det må I undskylde, min ven var logget på eksperten.dk lige før her fra samme maskine, så vi overså at han stadig var logget på.

Fumle er ikke mig!

cyberesben, det kan de IKKE!! Hvis de vil bruge min mailserver til at sende mail, skal de have brugernavn og password før den gider gøre en skid for dem!

/Thor
Avatar billede jumper Nybegynder
28. august 1999 - 00:25 #24
Bare afvis fumles svar...

/Thor
Avatar billede cyberesben Nybegynder
28. august 1999 - 00:32 #25
jeg kan da godt sende dig en mail der kommer fra thor@larholm.dk

så kan du selv se at de kan bruge den til at sende med

og jeg kan da stadig sagtens bruge min mailserver uden at have skrevet noget pwd
Avatar billede jumper Nybegynder
28. august 1999 - 00:37 #26
hehe, du lider vist af begrebsforvirring ;)

Selvfølgelig kan du i feltet afsender skrive min emailadresse, men du kan IKKE få smidt, sparket eller sendt noget somhelst igennem min mailserver, mail.larholm.dk. Prøv du bare, held og lykke ;)

Hvis du f.eks. skrev thor@larholm.dk i afsenderfeltet ville det måske umiddelbart se ud som om jeg havde sendt det, hvis du så f.eks. havde opfordret til kriminalitet gennem dette brev hvor du påstod min emailadresse var afsender, jamen så ville man da som det første kigge på hvilke mailservere din email havde været igennem.

Jamen hovsa, den har jo aldrig været igennem mail.larholm.dk!! Busted ;)

Prøv du bare at sende mig en email IGENNEM min mailserver, og ikke bare ved at skrive thor@larholm.dk i afsenderfeltet ;)

Der er en stor forskel på de 2 ting.

/Thor
Avatar billede utjellesen Nybegynder
30. august 1999 - 12:11 #27
Tusinde tak for hjælpen - det var lige hvad jeg søgte !!

Ulrik
Avatar billede pingo Nybegynder
16. september 1999 - 10:34 #28
Jeg nævnte øvert i denne tråd at jeg selv havde været ved at bygge en POP3 klient på web...

Den er nu igen kommet online:

http://www.binnerup.dk/mail/