Avatar billede maxster Nybegynder
17. juni 2003 - 19:08 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Væk med linux

Hjælp jeg har købt en bærbar som indeholder linux og det vil jeg gerne have fjernet, da jeg slet ikke kender noget som helst til det. Problemet er bare at jeg ikke har noget diskettedrev i computeren - kun cd-rom. Hvad gør jeg når jeg gerne vil have winxp ind istedet???
Avatar billede troev Nybegynder
17. juni 2003 - 19:09 #1
Booter fra XP Cd'en. Du kan vælge at formattere hele drevet. Hvis ikke du kan boote fra cd'en skal du ændre noget i bios'en
Avatar billede naxosnaxos Nybegynder
17. juni 2003 - 19:13 #2
Hej at boote fra en XP cd er ikke sikkert virker fuldt ud. Linux har nemlig en bootloader der skal væk. Hvis ikke det virker med en xp cd kan du benytte en god gammeldavs boot diskette. ved at starte på den kan du formater så bootloaderen også slettes og derefter boote på din xp cd
Avatar billede disky Nybegynder
17. juni 2003 - 19:16 #3
Afhængig af hvilken linux du har brugt skal du slette Master Boot Record.

Boot fra en dos diskette og skriv:

fdisk /mbr
Avatar billede troev Nybegynder
17. juni 2003 - 19:17 #4
Han har intet floppy..
XP overskriver mbr, så hvis han sletter alle partitioner under inst. kan det sagtens lade sig gøre
Avatar billede maxster Nybegynder
17. juni 2003 - 19:19 #5
hvordan kommer jeg ind i bios så den booter fra cd'en?
Avatar billede troev Nybegynder
17. juni 2003 - 19:21 #6
Du skal ændre boot rækkefølgen i bios'en.. Det er normalt under menupunkt 2 eller sådan noget (ka ik husk hvad den hedder)
Avatar billede troev Nybegynder
17. juni 2003 - 19:22 #7
Tryk "delete" når den starter op. Men prøv først om du ikke bre kan sætte den i og tænde for den
Avatar billede maxster Nybegynder
17. juni 2003 - 19:26 #8
yes tak jeg prøver det - smid et svar troev
Avatar billede troev Nybegynder
17. juni 2003 - 19:27 #9
Svar ;)
Avatar billede maxster Nybegynder
17. juni 2003 - 19:30 #10
tak for de hurtige besvarelser
Avatar billede troev Nybegynder
17. juni 2003 - 21:30 #11
virker det?
Just curious