Avatar billede netzie Nybegynder
17. juni 2003 - 01:53 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

Automatisk slukning af printer

Hejsa,

Jeg undre mig tit over producenter og features der ikke er "gennemtænkt" - Eks.vis printere der automatisk vågner op når man printer til dem HP er et godt eksempel.
Men hvad med at slukke for dem igen???
Se det ville være KANONT
Jeg har sat min email client op til at printe alle indkomne ordre fra min Webshop, det triller bare..
kl. 5 min over 02:43 ruller en ordre ind lige efter at jeg har slukket nat-lampen og trådt ind i drømme land... Jeg hører de knasene lyde der kendetegner HP's DeskJet printere (min er model 960c) og smilet breder sig da det jo betyder kugler i kassen.... Men nu er jeg for træt til at stå op for at slukke printeren... er der et GENI i blandt Ekspertens læsere der har en lille stump kode eller et lille program der evt. kan kaldes via et script elle lign. således at printeren kan slukke sig selv igen (evt. som en slags "screensaver" - if not used for 18 minuts, when sleep???

Lad tæppet gå og lad konkurrencen starte - HVOR ER GENIET
Så jeg igen kan sove med et smil på læberne og en slukket HP printer, og en frisk shop ordre at vågne til i morgen!

Netzie
Avatar billede Slettet bruger
17. juni 2003 - 02:00 #1
Canon's kan både tænde og slukke selv :)
Ihvertfald de Canon printere jeg har arbejdet med
Avatar billede popsy Novice
17. juni 2003 - 02:36 #2
Har samme problem med min 920c, men der er vist desværre ingen løsning på det :(
Avatar billede goulduck Nybegynder
17. juni 2003 - 07:17 #3
Inden jeg skiftede til Windows 2000, mener jeg at den driver som HP leverede med til min Deskjet 820Cxi havde en "toolbox", hvor man kunne sætte den til at slukke automatisk. Jeg har ikke tjekket om de har lavede lignede drivere til Windows 2000, da de indbyggede driver virker fint der.

Og som space siger, så kan Canon (i hvert fald den jeg kender) slukke af sig selv.
Avatar billede retaxes Nybegynder
17. juni 2003 - 09:28 #4
det kaldert jeg en slap holdning, hvad med at dyrke lidt disciplin udi kunsten HUSKE.
Så svært er det ikke lige at checke om printeren er slukket med alle de lamper der er på vore apparater.

Tag dig sammen og husk at slukke printeren samt at have hoveddørsnøglen med dig, alt sammen et spørgsmål om gode vaner.
Avatar billede popsy Novice
17. juni 2003 - 11:34 #5
retaxes> Der er jo ikke tale om at spørger ikke kan huske at slukke printeren, der er jo tale om at den automatisk tænder midt om natten for at skrive ordrer ud.

Det er da underligt at HP formår at skabe en printer som selv kan tænde efter behov, men ikke selv slukke igen?
Avatar billede retaxes Nybegynder
17. juni 2003 - 11:41 #6
popsy> Sorry, jeg var vidst ikke vågen, så kan jeg godt se problemet med at den vågner til dåd om natten.
Avatar billede retaxes Nybegynder
17. juni 2003 - 11:44 #7
netzie> du må undskylde min fremfærd.
På min HP G55 er der en Autosparestilling, den kan man stille så den går i Autosave stilling efter antal minutter/timer, har du set i din manual om 960 har den feature?
Avatar billede netzie Nybegynder
17. juni 2003 - 13:53 #8
Hej,
Tak til alle kommentarerne og forsøg på hjælp.... men manualen er bortkommet (troede aldrig jeg skulle læse noget på papir :) Hvis det ikke står på en skærm er det ikke værd at læse :) Thihi der blev jeg klogere ;)
Jeg har søgt hele HP.dk igennem (ingen online manualer og min "Print assistent og Toolbox" er ikke nogen hjælp!
Til gengæld læste jeg at den kun bruger 4 watt på standby... tja ikke meget så problemet er vel ikke så økonomisk belastenede (det er jo også en ordre der kommer ind :) og bliver "Nat-printet" :)) Heheheh ... problemet er mere et irretations (stav selv) issue
Kan verdens printer leverandør HP (Helveds Print(er)) virkelig slippe afsted med ikke at lave en "SLUK-MIG" feature :)
Så hvis der stadig er ideer derude og nogle føler at retfærdigheden (og min søvn) skal ske fyldest - så bliv endelig ved med at grave efter en SLUK løsning... På forhånd tak til alle og tak til de hurtige svar.

Husk at placere jeres monitorer således at den skarpe sol ikke kan forhindre jer i at sidde ved jeres computere hele sommeren. SOL OG STRAND er noget opreklamerede gas, og sand i keyboardet er ikke rart.

Netzie
Avatar billede retaxes Nybegynder
17. juni 2003 - 14:11 #9
det er helt rart og forfriskende at læse dine kommentarer, he - sand i tastaturet er lige så slemt son en cola i samme ;o)

Mht. printeren (Høvlet & Pakket), det må da være irriterende at høre på den om natten, så hvorfor ikke lade computeren printe til en fil, det er med garanti mere lydløst og du kan så spare de 4 Watt den bruger.
Avatar billede netzie Nybegynder
17. juni 2003 - 15:19 #10
Hej retaxes, glimerede ide... MEN som alle i verden er jeg et søvnigt fjols når jeg vælter ud af sengen ved 11:00 tiden :)) (at arbejde hjemmefra er FRIHED) Så jeg vil med garanti glemme den fil og derved en indtægt, så den holder ikke, vi må videre i grave-bunken. Der må da være en "SLUK.MIG" script eller måske kan det laves... HP eller hvad vi nu skal kalde dem må da have en udviklingsafdeling ( eller er det i realiteten bare en KOPI-GIGANT) FNIS!
Skal jeg virkelig købe en CANON for at kunne sove?
Jeg tvivler...

Netzie
Avatar billede retaxes Nybegynder
17. juni 2003 - 16:04 #11
det jeg tænkte på var at den skulle lagre emalene efterhånden som de vælter ind, så kunne du stille og roligt se dem igennem om morgenen, dem der er interessant printer du så ud stille og roligt og glæder dig over alle ordrene.

Men ellers vil det jo være CANONt med en ny printer ;o)
Avatar billede scb Praktikant
17. juni 2003 - 16:09 #12
Hvorfor må den ikke være tændt, det er minimalt hvad den bruger af strøm?
-SCB
Avatar billede scb Praktikant
17. juni 2003 - 16:12 #13
Ok. det kan jeg se at du har svaret på, det kunne jo være at on lampen i printeren lyser så meget at du ikke kan sove.
-SCB
Avatar billede netzie Nybegynder
17. juni 2003 - 16:26 #14
Ahhhh næe du ... printeren står jo på kontoret og jeg snuser inde under dynen, så det er ikke lampen der holder mig vågen, men derimod det kraftige smil over guldet der vælter ind om natten :)
Printeren står således at det faktisk er svært at se lampen (under en hylde) så jeg glemmer tit at slukke den om dagen også, men lad os nu ikke gøre problemet større :) Det er da nok at det kun rammer min Guld-søvn
At jeg så også irretterer (stav selv) mig over at den står tændt hele dagen uden at yde noget er en anden og langt grimmere ting, men hvis jeg nu kunne få løst natte-slukke-problemet kunne jeg måske kopiere denne løsning til også at fungerer i dagtimerne :) ??? Jeg håber da stadig

Netzie
Avatar billede retaxes Nybegynder
17. juni 2003 - 16:26 #15
jeg kommer i tanker om en anden løsning, i stedet for at sende ordren til HP'en, så sender du den i stedet til en PDFwriter, hvor du efterfølgende kan printe pdf-filerne ud når du er vågen. (det er et seriøst forslag!)
Avatar billede retaxes Nybegynder
17. juni 2003 - 16:30 #16
I tilslutning til det sidste jeg skrev, vil jeg blot sige, at så kan du holde printeren lukket og kun tænde den når du skal udprinte de store ordrer.

btw, hvordan har du indstillet Outlook så den automatisk printer ud?
Min tanke var selvfølgelig at afprøve min teori på pdfwriteren.
Avatar billede netzie Nybegynder
17. juni 2003 - 17:45 #17
Næe.... ser du nu er vi jo igen ved de der filer, som jeg ikke ser når jeg er søvning, så skal vi over en slags programmering der sender besked til skærmen om at jeg skal huske bla bla... Og så skal jeg jo iørigt stadig finde ordren (der er forhåbentlig flere end een :) og printe anyway... PDF er fedt... men ikke her, jeg foretrækker et print og måske snart på en CANON!! ??? :-(

Jeg anvender IKKE Outlook men en avanceret autoresponder :) Som kan det hele, men ikke slukke HP printere :(

Lad os ikke kravle rundt i sandet og finde broer over sandslottet...
lad os se at få slukket den L.... printer :)

Netzie
Avatar billede retaxes Nybegynder
17. juni 2003 - 19:38 #18
Ja, men så må du ud og se efter den Canon :o)
Avatar billede thill Nybegynder
12. september 2003 - 09:50 #19
Hvorfor går du ikke ned i den lokale issenkræmmer/byggemarked og køber en timer? så sætter du den til at tænde kl 11.00 og slukke når du vil gå i seng (kl 04.00??)
Avatar billede thill Nybegynder
12. september 2003 - 09:58 #20
Du får godt nok den irreterende "Pinter ikke tilgængelig" ting på skærmen, men den forsvinder jo igen når printeren er online igen.
Avatar billede popsy Novice
12. september 2003 - 13:08 #21
thill> Det løser jo ikke problemet, for så kan den jo ikke printe den næste ordre ud, når den kommer kl 4:15.
Avatar billede thill Nybegynder
12. september 2003 - 13:40 #22
Det var jo det der var meningen, netzie ville have nattero.
Ordren bliver sendt til printeren og ligger så i køen, hvor den bliver indtil printeren tændes igen...
Eneste problem er hvis printeren er igang med at printe på det tidspunkt timeren lukker for strømmen, men det kunne løses ved at 1. angive et tidspunk hvor der er mindst sandsynlighed for ordreprint eller ved at stoppe email klienten i 10 min. og så starte den op igen (Planlagte opgaver)
Avatar billede thill Nybegynder
12. september 2003 - 13:42 #23
netzie kunne også bruge planlagte opgaver til at stoppe klienten i det tidsrum der ønskes, med mindre den er sat op til at afsende et "Tak for ordren" svar...
Avatar billede popsy Novice
12. september 2003 - 13:45 #24
thill> Du misforstår det, den skal printe når der kommer en ordre, og i forvejen er den i stanmd til at tænde selv. Det der så efterlyses, er at den kan slukke selv igen, indtil næste ordre kommer.
Avatar billede thill Nybegynder
12. september 2003 - 14:16 #25
Point taken.... Men er det ikke flintrende lige meget om printeren printer ud om natten eller om morgenen? I dagstimerne modtager netzie vel så mange ordre at der ikke er tid til at printeren suspender efter 18 min. og så er den feature jo ikke nødvendig i det tidsrum.
Avatar billede popsy Novice
12. september 2003 - 14:25 #26
du har ret, men jeg har samme problem, og det er sq fordi jeg glemmer at slukke den :D
Avatar billede henriktha Nybegynder
09. november 2003 - 12:45 #27
Hmm... du kan da indstille din windows til kun at bruge printeren mellem feks. kl. 8:00 og kl. 23:00

På den måde skriver den ikke mens du sover, men gemmer din printerkø indtil klokken 8:00, når du så alligevel er oppe er det vel ingen problem at slukke for den ???

Funktionen findes i Menuen start => Indstillinger => Printere & Faxenheder => Højreklik på din printer og vælg egenskaber => Vælg avanceret og indstil tiden
Avatar billede henriktha Nybegynder
09. november 2003 - 12:48 #28
Glemte lige at sige at den iøvrigt automatisk printer nattens aktiviteter ud når klokken er den tid hvor den må skrive igen :-)