Avatar billede gangsta12dk Nybegynder
16. juni 2003 - 23:42 Der er 35 kommentarer og
2 løsninger

Kan ikke ændre skærmopløsningen fra 640x480 og farvedybde 4bit

Jeg kan ikke ændre farvedybden eller skørmopløsningen fra mere end 640x480 og 4 bit. Jeg har geninstalleret windows xp. Jeg har flere gange installeret grafikkortdriverne, men det hjælper ikke noget. Det er en Geforce4 Ti-4200 grafikkort.

I enhedshåndtering står der i egenskaber af skærmkortet:

"Enheden kan ikke starte. (Kode 10)"
Avatar billede kenp Novice
16. juni 2003 - 23:44 #1
har du flere skærmkort i !
Avatar billede henningsen- Nybegynder
16. juni 2003 - 23:44 #2
hmm har haft det problem men jeg formaterede og installerede de nyeste driver jeg kunne finde til mit grafikkort og så virkede det
Avatar billede gangsta12dk Nybegynder
16. juni 2003 - 23:47 #3
kenp>> jeg har kun et skærmkort.

henningsen->> jeg har prøvet alle de drivere jeg kunne få fat i.
Avatar billede kenp Novice
16. juni 2003 - 23:49 #4
har du prøve at tage din skærmkort ug og så sætte det i igen!
Avatar billede gangsta12dk Nybegynder
16. juni 2003 - 23:50 #5
Kenp>> ja det har jeg gjort, men det hjalp heller ikke.
Avatar billede kenp Novice
16. juni 2003 - 23:52 #6
humm ja jeg vil ikke rigtig bede dig om at geninstallere, men har ikke rigtig flere gode bud
Avatar billede gangsta12dk Nybegynder
16. juni 2003 - 23:56 #7
jeg har geninstalleret det i dag, men det hjalp heller ikke.
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. juni 2003 - 23:56 #8
prøv at installere den nyeste driver fra Nvidia, jeg bruger i øjeblikket den nyeste der hedder 4403.
Jeg har 2 skærmkort og det kører med alle de farvedybder jeg ønsker.
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. juni 2003 - 23:58 #9
her har du linken, men sørg for at du følger Wizarden så du får den rigtige version og ikke en til f.eks. win98 http://www.nvidia.com/content/drivers/drivers.asp
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. juni 2003 - 23:59 #10
sørg også for at starte windows i vga mode, tryk på F8 og hold den nede lige inden windows starter.
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. juni 2003 - 23:59 #11
Og lige en ting mere, Windows er ikke glad for den nye driver og vil komme op og spørge om du vil installere den, det siger du ja til.
Avatar billede gangsta12dk Nybegynder
17. juni 2003 - 00:04 #12
retaxes>> jeg har installeret den nyeste driver, men det med at starte i vga mode, ved jeg ikke om jeg har prøvet det. jeg prøver det lige og giver hurtigst muligt besked.
Avatar billede gangsta12dk Nybegynder
17. juni 2003 - 00:10 #13
retaxes>> det virkede ikke, måske skulle jeg også fortælle at det ikke kun er windows der er noget gald med, men når jeg tænder computeren er stiplet linjer over hele skærmen som normalt ikke skal være der. Illustration:

-----------------------------------------
----------------------------------------
------------------------------------------
-----------------------------------------

Sådan ser skærmet ud, og nu når jeg er i windows er der 8-10 grå lodrette linjer over skærmen.
Avatar billede gangsta12dk Nybegynder
17. juni 2003 - 00:16 #14
undskyld de mange stave fejl, skriver lige igen:

retaxes>> det virkede ikke, måske skulle jeg også fortælle at det ikke kun er windows der er noget galt med, men når jeg tænder computeren er der stiplet linjer over hele skærmen som normalt ikke skal være der. Illustration:

-----------------------------------------
----------------------------------------
------------------------------------------
-----------------------------------------

Sådan ser skærmet ud, og nu når jeg er i windows er der 8-10 grå lodrette linjer over skærmen.
Avatar billede retaxes Nybegynder
17. juni 2003 - 00:20 #15
mit bud er så at der er noget galt med kortet, ledningen mellem monitor og kortet.
Lån enten en monitor eller et andet kort, der skal ikke være så store problemer med at få et geforce kort til at køre.
Avatar billede retaxes Nybegynder
17. juni 2003 - 00:21 #16
en gang til -

mit bud er så at der er noget galt med kortet eller ledningen mellem monitor og kortet.
Avatar billede gangsta12dk Nybegynder
17. juni 2003 - 00:28 #17
jeg har skiftet moniter, og det er ikke det der er noget galt med, men hvis det er kortet der er noget galt med, og du siger at der skulle ikke være store problemer med at få geforce kort til at køre hvad skal jeg så gøre for at kortet virker igen ligesom før??
Avatar billede skaw Nybegynder
17. juni 2003 - 01:41 #18
det ka jo gå i stykker det skidt så må vi håbe at du ka få det byttet
Avatar billede hpo Nybegynder
17. juni 2003 - 08:24 #19
Hvilket bundkort har du, og har du slået et eventuelt onboard-skærmkort fra ?

Hvis ovenstående er opfyldt, så installer kortet med de drivere der medfølger grafikkortet - de virker med sikkerhed. Du kan altid opdatere senere.

Hvilket mærke er dit grafikkort ?
Avatar billede gilles_dk Nybegynder
17. juni 2003 - 08:30 #20
Det kan evt. også være dit bundkort, som bare ikke kan se dit grafikkort, som andet en et standart PCI VGA kort. (jeg regner med at dit TI4200 er AGP), hvis dette er tilfældet kan det være at du har brug for at installere dine bundkorts drivere, etc. der er nogle bundkort der har brug for dette for at genkende kort på AGP porten.
Avatar billede retaxes Nybegynder
17. juni 2003 - 09:23 #21
det nemeste ville være som jeg skrev at prøve med et andet grafikkort, det er jo ulige nemmere at skifte det fremfor bundkortet.
Avatar billede retaxes Nybegynder
17. juni 2003 - 09:23 #22
nemeste=nemmeste even
Avatar billede el_fredo Praktikant
17. juni 2003 - 09:27 #23
Min kammerat fik grå streger med sit GeForce Ti-4400 efter at have clocket det. Det var kaput. Jeg selv har oplevet, at min mus gjorde, at jeg ikke kunne køre mere end 640x480 i 8bit farver. Det tog butikken 5 måneder at finde fejlen... Efter jeg fik ny mus, var der ingen problemer. Det var noget med, at musen sendte forkerte oplysninger til ESCD'en. Det kan jo også være en mulighed, selvom chancen for dette er minimal.
Avatar billede c-holst Novice
17. juni 2003 - 10:00 #24
jeg tror det er gilles dk der har det rigtige svar. til dit bundkort har der nok fulgt en cd med, med fx via 4 in 1 eller sådan noget. til lyd grafik og noget mere. det skal du instalere før du kan få grafikkortet til at virke på en amd baseret maskine...efter hver formatering. du kan sikkert finde de nyeste hos bundkortprod.
Avatar billede el_fredo Praktikant
17. juni 2003 - 10:41 #25
Ellers har www.tweak.dk de nyeste 4-in-1 drivers.
Avatar billede c-holst Novice
17. juni 2003 - 11:55 #26
nå men lad os nu høre hvad han får ud af alle rådene, vi har jo været noget videre rundt om det arme kort...
Avatar billede sweepe Nybegynder
17. juni 2003 - 11:59 #27
HVis det har kørt perfekt før så er det vel ikke noget medbunkortets drivere at gøre.
Avatar billede c-holst Novice
17. juni 2003 - 12:06 #28
jeg mener da jeg skal geninstallere de nævnte drivere efter formatering. men jeg kan jo tage fejl...
Avatar billede c-holst Novice
17. juni 2003 - 12:07 #29
og efterfølgende driveren til grafikkortet selvfølgeligt
Avatar billede sweepe Nybegynder
17. juni 2003 - 12:16 #30
Jamen, hvis grunden til at han formaterede var at det ikke virkede så.... Virkede det vel perfekt før og derfor skulle de vel ikke mangle
Avatar billede c-holst Novice
17. juni 2003 - 12:19 #31
der kan du jo have en pointe. lad os høre hvad han når frem til
Avatar billede sweepe Nybegynder
17. juni 2003 - 12:21 #32
Jeps ;-)
Avatar billede gangsta12dk Nybegynder
17. juni 2003 - 20:21 #33
det er en geforce 4 ti-4200 Agp8x (jeg tror det er en "point of view", men er ikke sikker). Jeg har allerede downloaded 4-in-1 driver men det hjalp ikke.

Grafikkortet har virket før, men det kan også være ligesom gilles_dk siger at bundkortet ikke kan genkedne grafikkortet, idet når jeg kigger i enhedshåndtering så står der  en ! under skærmkort, og der står også i skærmkortets egenskaber. "Enheden kan ikke starte. (Kode 10)" Det skal dog sgies at denne grafikkort har virket med bundkortet før. Det er en soltek SL-85ERV bundkort.
Avatar billede retaxes Nybegynder
04. august 2003 - 10:40 #34
hvad har du fundet ud af?
Avatar billede c-holst Novice
26. august 2003 - 23:26 #35
skal vi ikke have lukket her
Avatar billede gangsta12dk Nybegynder
27. august 2003 - 20:28 #36
Her skal der lukkes selvom jeg aldrig fik svar på mit pørgsmål :-( , men som tak for jeres hjælp vil jeg dele pointerne mellem jer, og da det kun er retaxes og c-holst der har skrevet svar kan jeg kun give pointerne til dem. Tak for hjælpen.
Avatar billede retaxes Nybegynder
27. august 2003 - 23:04 #37
det var synd at du ikke fik løst dit problem, takker for pointene..