Avatar billede uffed Nybegynder
14. juni 2003 - 19:33 Der er 1 løsning

proftpd og mysql 4.1

Hej.

Jeg har en FreeB 4.8 box, som jeg gerne vil installere Proftpd med mysql support.

Jeg har installeret

Mysql 4.1 (/usr/ports/databases/mysql41-server)

Jeg har set spm. 341620 (http://www.eksperten.dk/spm/341620), og ud fra det kan jeg konkludere at jeg skal ind i

/usr/ports/ftp/proftpd/... her ændres i Makefile, så man henviser til /usr/ports/databases/mysql41-client istedet for mysql223-client som standard. herefter her jeg skrevet

make WITHH_MYSQL=YES install

men under compile af det hele kommer denne fejl:

Error: shared library "mysqlclient.10" does not exist
*** Error code 1

Måske er jeg helt ud og skide med det her proftpd, men hvad er proceduren for at installerer den med mysql support?

Det skal lige siges atjeg lige er skiftet fra Linux RedHat til Free B. Så jeg er helt grøn.
Avatar billede uffed Nybegynder
13. juli 2003 - 22:48 #1
Nå men jeg lukker og slukker.