Avatar billede djdark Nybegynder
14. juni 2003 - 18:13 Der er 16 kommentarer og
3 løsninger

Ny comp vil ikke gå ind i Bios

Hejsa Eksperter !!
Jeg har en m8 her som har købt ny comp. og vi har fået den samlet og startet op og den finder fint hardware og ram og så når man trykker delete står der at en går ind i setup men fortsætte med at køre til den skærm efter og så skriver den at bios ikke er installeret og går tilbage til den skærm med ram og hardware og skriver :
CMOS checksum bad
Overclocking failed! Please enter setup to re-configure your system.
Chassis instruded!
Fatal error... System halted.

Men det er bare det vi har ikke været inde og pille i bios eller overclocket den fordi vi kan som sagt ikke komme ind i den =o\
Avatar billede hpdk Nybegynder
14. juni 2003 - 18:20 #1
Du kan kigge i manualen til bundkortet og se om det er en reset bios jumper funktion på bundkortet. PÅ mange bundkort kan man genskabe fabrikations indstillingerne på biosen på den måde. Hvis det ikke kan lade sig gøre, og det er et nyt bundkort, vil jeg lade forhandleren tage sig af problemet, det kunne tyde på en defekt bios. Samtidig skal du sikre at alle enheder, bushastighed, ramhastigdeder e.t.c passer sammen.
Avatar billede djdark Nybegynder
14. juni 2003 - 18:28 #2
Vi har resat Biosen og alle enheder passer sammen med bushastigheden det er 800mhz både på MoBo og CPU og så er det PC3500 ram i..
Men tror du ikke man kan flashe biosen??
Har godt nok kigget på Asus egen side men der kan jeg ikke finde nogen rom filer til det =o\
Avatar billede geforce3 Praktikant
14. juni 2003 - 18:31 #3
Lyder det ikke lidt som 'defekt' bios, selvom jeg ikke har hørt det før:/ Men prøv at send en mail til forhandleren(eller ring) for det er ikke sikkert der er garanti på efter den er flashed...
Avatar billede serverservice Praktikant
14. juni 2003 - 18:31 #4
JA i bør kontakte forhandleren indenfor de 14 dage i har fuld returret.
I Kan prøve at opdatere bios og sæt den derefter til default.
Der er ofte en bios update med ved køb af ny pc.ellers skal i søge på bundkort fabrikanten evt. på driverguide.com
Avatar billede geforce3 Praktikant
14. juni 2003 - 18:31 #5
Og så er der ikke så meget mere at gøre... Hvis i altså flasher og det går galt;)
Avatar billede geforce3 Praktikant
14. juni 2003 - 18:33 #6
Hvilket bundkort er det?
Avatar billede djdark Nybegynder
14. juni 2003 - 18:35 #7
Jamen den der ligger på CDrom der var med virker ikke den laver bare det samme
Avatar billede djdark Nybegynder
14. juni 2003 - 18:35 #8
Asus P4C800
Avatar billede djdark Nybegynder
14. juni 2003 - 18:36 #9
P4C800 deluxe
Avatar billede geforce3 Praktikant
14. juni 2003 - 18:37 #10
Lyder som bundkortet den er gal med når det heller ikke hjælper at flashe.. Jeg vil retuenere til forhandleren
Avatar billede serverservice Praktikant
14. juni 2003 - 18:41 #11
->Gir geforce3 Ret - Returner
Avatar billede geforce3 Praktikant
14. juni 2003 - 18:43 #12
Hvis det er helt nyt, så skal det virke. Hvis ikke, kan man da godt forsøge at fejlfinde det eller gøre hvad man vil;) Men det er ikke altid man opnår noget ved det. Andet en noget der måske halvt virker. Så jeg ville bestemt sende den tilbage.

Hvem er det købt hos?
Avatar billede djdark Nybegynder
14. juni 2003 - 18:43 #13
Det kan godt lyde som om du har ret
Avatar billede djdark Nybegynder
14. juni 2003 - 18:53 #14
Vi har prøvet at rykke alt fra som ikke er nødvendig at have i for at kunne køre og kun køre med 1 ram men hjælper ikke en pind
Sååå tror ikke der er så meget andet at gøre end at sende kortet tilbage og så må vi se hvad de siger
Avatar billede djdark Nybegynder
15. juni 2003 - 00:56 #15
Kan i ikke lige smide et svar dem der har været med på spm`et... så kan i ligedeles om de pints ;o)
Avatar billede serverservice Praktikant
15. juni 2003 - 00:59 #16
ok
Avatar billede edron Nybegynder
15. juni 2003 - 01:13 #17
Prøv at slukke HELT for computeren, fjern alle kabler til modem og stikkontakt 220v. Pil batteriet ud, og sæt det i igen, så får du reaset din bios til oprindelig indstilling. Selv om DU ikke har pillet i den kan det jo være, dem du har købt den af, har været inde og pille lidt ved indstillingerne i bios!
Avatar billede geforce3 Praktikant
15. juni 2003 - 01:16 #18
Svar:)
Avatar billede djdark Nybegynder
15. juni 2003 - 01:41 #19
edron>> Har jeg oxo prøvet desværre det var det første jeg prøvede...virkede heller ikke..

Og til resten jeg luker imorgen aften så har dem der har været med haft lidt tid til at skrive et svar ;o)