Avatar billede riptorian Nybegynder
14. juni 2003 - 09:30 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Fejl i system registrerings database. HJÆLP!!

Jeg fik en computer til min konfirmation for godt et år siden nu. Der var XP på og det kørte jeg med i ½ år da jeg så fik 98 da der var mange fejl i XP (syntes jeg). Det gik fint til for ca. 2 måneder siden hvor da jeg tændte min computer kom denne besked:
Overskriften "Kontrolprogram til registreringsdatabasen"
Teksten "Windows fik en fejl ved adgang til systemregistrerings databasen.
Windows vil genstarte og reparere system registreringsdatabasen for dig."
Problemet er så når jeg trykker "ok" som er eneste mulighed eller genstarter ja så ryger jeg tilbage til stenalderen. Alle drivere er der, men er sat ude i funktion, så de skal geninstalleres. Det skete oftere og oftere.
Sidste week-end blev jeg så træt af det at jeg formaterede. Det gik skide fint til idag. Nu sidder jeg med samme fejl og når jeg slukker eller genstarter ryger jeg tilbage til stenalderen.
Min stedfar har prøvet at sige den ikke skal kigge i registrerings databaserne, men gør den alligevel.
Nogen som kan hjælpe? Så ville jeg værre glad.

Mvh. Riptorian, som er lidt sur.
Avatar billede Slettet bruger
14. juni 2003 - 09:44 #1
Well hvis du har Windows XP liggende ville jeg da klart anbefale dig at installere den. Jeg kan forsikre dig at Windows XP er mere stabil end Windows 98, Windows XP fryser aldrig(hvis den gør er det pga. inkompatibelt hardware eller hvis der er installeret forkerte drivere og sidst men ikke mindst pga. defekt ram).

Installer xp, hent alle opdateringer, beskyt systemet med en antivirus program og installer kun programmer der er designet til Windows XP, så løber du ikke ind i problemer.
Avatar billede riptorian Nybegynder
14. juni 2003 - 09:45 #2
Problemet er det at jeg er en gammel "dos" nørd og kan ikke køre alle de gode gamle spil med XP. :(
Så ville jeg værre meget ked af, hvis jeg skulle geninstallere XP.

Mvh. Riptorian
Avatar billede geforce3 Praktikant
14. juni 2003 - 09:55 #3
Du kan jo vælge  kompitabilitet og vælge 'Dos' så burde det virke
Avatar billede geforce3 Praktikant
14. juni 2003 - 09:56 #4
njarhh Dos er der ikke.. 95 el. 98/ME Så kører den spillet/programmet som det
Avatar billede Slettet bruger
14. juni 2003 - 09:56 #5
Jeg tror nu også du kan køre dos spil, det er bare et spørgsmål om opsætningen.
Avatar billede riptorian Nybegynder
14. juni 2003 - 09:57 #6
Schulze --> Jeg tror bare jeg tager XP, for det her er ikke til at holde ud. :(

Mvh. Riptorian
Avatar billede Slettet bruger
14. juni 2003 - 09:58 #7
Kør en scandisk med overflade scanning efter du har installeret XP, bare lige for at sikre dig at det ikke er harddisken der fejler.
Avatar billede riptorian Nybegynder
14. juni 2003 - 09:59 #8
Ok. Tusind tak.
Avatar billede Slettet bruger
14. juni 2003 - 10:00 #9
Tusind? jeg fik da kun 30 *GG*
Avatar billede riptorian Nybegynder
14. juni 2003 - 10:01 #10
30 gange tak så da. ;)