Avatar billede tmntmn Nybegynder
12. juni 2003 - 21:20 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Bland og omdøb 1500 filnavne til nye 1500 fortløbende numre

Jeg har brug for at få blandet og omdøbt 1500 fortløbende filnavne til nye fortløbende filnavne.

Hvordan gør jeg dette lettest, da jeg ikke er nogen programmeringsekspert.

Almindelige programmer af alle slags og dos har jeg ingen problemer med at forstå.

Alle forslag er velkomne også mindre programmmering.

Mvh

Thomas
Avatar billede design Nybegynder
12. juni 2003 - 21:22 #1
Prøv med iview
Avatar billede schaefner Juniormester
12. juni 2003 - 21:23 #2
Hvis du bruger Windows:

Select the files you want to rename.
On the File menu, click Rename.
Type the new name, and then press ENTER.
All of the files in the series will be named in sequence using the new name you type. For example, if you type Birthday, the other files in the series will be named Birthday (1), Birthday (2), and so on.

Notes

To open My Documents, double-click the My Documents icon on your desktop.
To select consecutive files or folders, click the first item, press and hold down SHIFT, and then click the last item. To select nonconsecutive files or folders, press and hold down CTRL, and then click each item.
To specify the starting number for the series, type the starting number in parenthesis after the new file name. The files in the series will be numbered in sequence starting with the number you type. For example, if you type Birthday (10), the other files will be named Birthday (11), Birthday (12), and so on.
Avatar billede tmntmn Nybegynder
13. juni 2003 - 09:32 #3
Rename funktionen er rigtig god og jeg kendte ikke den fortløbende del, point for det.

MEN hvordan får jeg blandet filerne vilkårligt? En eller anden form for random funktion?
Selv forestiller jeg mig noget i retning af at oprette 1500 fortløbende navne og ved hjælp af en random funktion tage navnene et ad gangen og slette dem efterhånden som de bliver brugt, for ikke at få fat i sammme navn 2 gange.
Avatar billede schaefner Juniormester
16. juni 2003 - 01:34 #4
tmntmn >> Med hensyn til random-funktionen, så må jeg nok melde pas.