Avatar billede mansk Nybegynder
11. juni 2003 - 10:09 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hvordan kommer jeg i gang?

Hej Eksperter...
Jeg har lige købt en 5 ports switch ved Aldi (150 kr.). Ideen med denne er, at jeg vil dele min internet forbindelse mellem 2 computere. Den computer jeg sidder ved lige nu, er det lykkedes mig at få på internettet - men den anden kan jeg ikke få på nettet.

Derudover vil jeg gerne have, at vi gennem switchen både har forbindelse til Internettet - og at vi kan have almindelig LAN forbindelse til hinanden (dele filer og mulighed for at spille mod hinanden). Kan det lade sig gøre og i så fald; Hvordan skal de 2 pc'er sættes op? De kører begge Win XP Pro.

Håber på hurtig svar da jeg gerne vil videre med det lille projekt...
Avatar billede donwang Nybegynder
11. juni 2003 - 10:12 #1
Har du en router?
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
11. juni 2003 - 10:13 #2
hvilken internet forbindelse har du ?
adsl med/uden router, kabel, andet ?
Avatar billede muskmusk Nybegynder
11. juni 2003 - 10:26 #3
jeg har også lige købt den selv samme hub. Min virker fint.
hub 1: indsæt din it-net forbindelse
de andre hubs indsætter du blot et RJ-45 kabel som du nok også har købt i aldi
Avatar billede muskmusk Nybegynder
11. juni 2003 - 10:27 #4
har du genstartet efter tilstutning?
Avatar billede lenn Nybegynder
11. juni 2003 - 10:48 #5
Jeg har TDC's WebSpeed med kabel modem (Motorola)... Det ser ud til at jeg sagtens kan få dem begge på nettet - men jeg kan ikke få dem til at "se" hinanden i lokalnetværket...
Avatar billede lenn Nybegynder
11. juni 2003 - 10:50 #6
...og jeg har ingen router - kun 2 stk pc'er og et stk kabelmodem...
Avatar billede trakavolvien Nybegynder
11. juni 2003 - 10:58 #7
I skal have de samme protokoller installeret...
For at installere dem, så skal du højreklikke på Netværkssteder (på dit skrivebord) og vælge egenskaber. Højreklikke på LAN-Forbindelse og vælg egenskaber. Nu burde du kunne se et popup vindue "Egenskaber for LAN-Forbindelse"... Du kan nu se alle de protokoller der er installeret..
Jeg vil råde dig til at installere alle mulige... For at installere dem skal du klikke på Installer knappen i midten lidt til venstre... Vælg Protokol, og klik tilføj. Nu loader den så lige lidt... og så kommer der en lille menu frem, hvor du kan vælge nogle protokoller... Her skal du så vælge :
NWLink NetBios, NWLink IPX/SPX, NetBEUI-protokol...
Hvis nogen af dem ikke står´på listen, så har du dem allerede isntalleret...
Obs, du kan kun installere en af gangen... Så du må bare igennem det samme flere gange.. Men så kompliceret er det heller ikke...
Nu burde du så kunne søge efter andre computere som sidder i hubben og så finde vedkommende... God fornøjelse :)
Avatar billede lenn Nybegynder
11. juni 2003 - 11:21 #8
hmmm... jeg kan stadig kun få den ene til at komme på nettet. De er begge i samme arbejdsgruppe og har installeret de samme protokoller osv. De har forøvrigt kørt lokalnetværk tidligere - med en delt internetforbindelse... Men jeg kan ikke få dem til at se hinanden gennem switchen og kun den ene af dem kan komme på nettet
Avatar billede mansk Nybegynder
11. juni 2003 - 11:36 #9
Kan det være fordi jeg skal have en ekstra ip-adresse..?
Avatar billede trakavolvien Nybegynder
11. juni 2003 - 11:39 #10
Dit problem kunne være at du ikke har sat den ene af computeren (den som ikke virker) til automatisk at hente en ip...
Det gør du under egenskaber for netværk... Lan forbindelse..
Tcp - ip..
Avatar billede mansk Nybegynder
11. juni 2003 - 11:41 #11
Jeg har fundet ud af at mit problem er, at jeg kun har en IP-adresse - den snupper denne her computer - mens den anden ikke kan få én - jeg har lige bestilt en ekstra IP ved tdc...