Avatar billede frakken3000 Nybegynder
02. december 2000 - 16:31 Der er 4 kommentarer

En slags macro

Jeg vil ha\' computeren til at udføre en opgave, men hvis jeg bruger et program som f.eks. Macro Magic kan den ikke udføre den i takt med at windows loader. Det jeg mener er at det er forskellige hvor tingene er placeret (ikoner og vinduer) samt det ikke altid tar lige lang tid for tingene at blive udført. Grunden til dette spørgsmål er fordi jeg skal ha\' udført en opgave mange gange på kortest tid og den skal samtidig gøre mange ting.
Findes der ikke et program som arbejder lidt sammen med Windows eller noget lignende?!?
Avatar billede briann Nybegynder
02. december 2000 - 18:24 #1
Du bliver nok nødt til at specificere hvad computeren skal gøre under opstarten. Hvis det kan klares med et batchfil, så skal du bare ud i en kommando-prompt og lave en fil.

Prøv at fortælle, hvad du vil gøre.
Avatar billede frakken3000 Nybegynder
02. december 2000 - 20:04 #2
Den skal ikke gøre noget under opstarten men den skal gøre noget under windows som f.eks. åbne word ændre skrifttype og skrive \'hej med dig\' hvorefter den måske så åbner lommeregneren.
Avatar billede briann Nybegynder
02. december 2000 - 22:38 #3
Så er VB-script nok noget af det mest sikre.
Avatar billede amfelt Nybegynder
03. december 2000 - 22:21 #4
Microsoft har fine artiklet om vbscript eller windows script hosting, men pas på det er netop disse der er benyttet af eks \"i Love you\" virusen, så hvis det er noget du vil have til at virke på andre maskiener er dette lidt svært. eks har jeg slået wsh fra af smme grund !

Jeg mener også du kan finde links under pcworld.dk
Mvh Amfelt