Avatar billede superagentdk Nybegynder
10. juni 2003 - 11:23 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Lægge billeder op på serveren og db

Hvis man har en side hvor brugerne skal have mulighed for at lægge deres billeder op, hvad er så den bedste metode!?

- at lægge det op på en access database (hvordan gør man dette - hvilken type felt skal man bruge)

- at lægge det på serveren (hvordan gør man dette)
Avatar billede somaliomar Praktikant
10. juni 2003 - 11:30 #1
Det er bedst at lægge filerne på web-serveren. For at uploade billederne, skal du lave en funktion i ASP http://www.asp101.com/articles/jacob/scriptupload.asp eller bruge et komponent som ASPSmartUpload, ASPUpload osv. som kan gøre det for dig.
Avatar billede superagentdk Nybegynder
10. juni 2003 - 11:32 #2
Kan man i ASP godt lægge et billede op på en server uden at bruge ASP...

Og hvordan bruges en komponent?
Avatar billede somaliomar Praktikant
10. juni 2003 - 11:41 #3
"Kan man i ASP godt lægge et billede op på en server uden at bruge ASP... " Hvad mener du med det??

Først skal du lige finde ud hvilken komponent, der er installeret på din web-server.
Avatar billede superagentdk Nybegynder
10. juni 2003 - 11:43 #4
Undskyld! Det skulle naturligvis være:
Kan man i asp godt lægge et billede op på en server uden at bruge en komponent?
Avatar billede somaliomar Praktikant
10. juni 2003 - 11:44 #5
Man kan godt lægge et billeder op en server uden brug af en komponent. Tjek linket http://www.asp101.com/articles/jacob/scriptupload.asp
Avatar billede superagentdk Nybegynder
10. juni 2003 - 11:52 #6
Ups, det er vidst alt for tidligt om morgen for mig :-)

Sidste ting!Er det ikke mest normalt at folk bruger komponenter til at uploade med? og hvorfor(og hvordan) det?
Avatar billede somaliomar Praktikant
10. juni 2003 - 12:10 #7
Jo, hvis du har en komponent installeret på din web-server, hvorfor opfinde den dybe gryde :D Men hvis du ikke har adgang til en upload-komponent, kan du lave en funktion, der laver opgaven for dig. Hvordan man uploader med en komponent? Det kommer an på komponenten. Hvis du har f.eks. ASPSmartUpload kan du finde kode-eksemper på http://www.aspsmart.com/scripts/aspSmartUpload/publigen/content/templates/show.asp?P=258&L=EN