Avatar billede dhreugh Nybegynder
06. juni 2003 - 18:46 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Mangler IEXPLORE.EXE

Jeg har lige haft problemer med en virus på min computer, og derfor installerede jeg "McAfee antivirus" programmet. Den fjernede godt nok virusen, men den slettede også internet explorer filen, IEXPLORER.EXE, så nu kan jeg ikke køre internet explorer mere. Jeg kan ikke få den til at afinstallere IE, og jeg kan ikke gen-installere IE, da den siger at allerede er installeret på min computer!
Er der nogle der ved hvad jeg kan gøre? Jeg mangler bare den ene fil!
-Dhreugh
Avatar billede sysop Juniormester
06. juni 2003 - 19:00 #1
Mener da den kan downloades fra microsoft hjemmesiden!
Avatar billede dhreugh Nybegynder
06. juni 2003 - 19:08 #2
Man kan da hvis kun hente installations filen ned, og jeg kan ikke installere den, da jeg allerede HAR installeret programmet(og kan ikke afinstallere det!), og jeg mangler kun iexplorer.exe filen...
Avatar billede resten Nybegynder
06. juni 2003 - 19:27 #3
Den eneste måde at reperer din IE 6,0 er at lave et sfc check på dine systemfiler og gøres på denne måde.
(Start > Run) og her skriver du sfc /scannow.

Og virker dette trick ikke ja så kan du prøve at reindstaler den.

1: Klick på Start > Kør, skriv Regedit og klik på OK.

2: HKEY_LOCAL_MACHINE \ SOFTWARE \ Microsoft \ Active Setup \ Installed Components \ {89820200-ECBD-11cf-8B85-00AA005B4383}
Pas på for der er 2 næsten identiske.

3: Højre klik på den streng som heder IsInstalled og ændre den fra 1 til 0.

4: Luk det hele ned

5: Download og indstaler din nye IE 6,0 http://www.microsoft.com/windows/ie/default.asp

NB husk at hvis du ikke er helt sikker kan du lave en backop at din regedit.

Filer-Export vælg gem som :)
Avatar billede dhreugh Nybegynder
06. juni 2003 - 19:56 #4
Tak for hjælpen, det prøver jeg :-)