Avatar billede cid Nybegynder
06. juni 2003 - 16:10 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

s-vhs på fjernsyn?

Mojn!
Jeg har et fjernsyn som nok er en 15 år gammelt. Jeg ved ikke om der er s-vhs på. Hvordan finder jeg ud af om der er det på?
Avatar billede devradio Nybegynder
06. juni 2003 - 16:12 #1
SVHS stikkene er et lille stik som til dels ligner PS/2 stikkene bare en smule større , kig efter sådan et, men med 15 år på bagen tvivler jeg på der er SVHS indgang.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
06. juni 2003 - 16:18 #2
Hvis det er 15 år gammelt er der ikke store chancer for at der er det. Du skal nok bruge en colorfix adapter : http://www.sandberg.it/sandberg/kabler/50365.HTM
Avatar billede devradio Nybegynder
06. juni 2003 - 16:20 #3
Jeg tror nu ikke det understøter composit når det er så gammelt, men ret mig hvis jeg tager fejl.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
06. juni 2003 - 16:25 #4
Da det jo sættes til scart, så er jeg ret sikker på at det vil virke. Det virkede da jeg kørte composite ind i det ene scartstik på min 15 år gamle video, så mon ikke det også virker på et tv. Det tror jeg da. colorfix kan købes her:
http://www.xdata.dk/servlet/Lager?lagerID=120
Avatar billede kenp Novice
06. juni 2003 - 17:37 #5
man kan godt køre s-vhs til scart det virker fint på et 20 år gammelt fjernsyn ;)
Avatar billede schwager_dk Nybegynder
24. juli 2003 - 12:00 #6
Du kan tilstutte pc'ens s-vhs-udgang til scart-indgangen på et gammelt fjernsyn, man skal bare være opmærksom på at grafikkortet skal sende signalet ud som et composit-signal, men gennem scart udgangen - ellers ryger farverne...
Avatar billede cid Nybegynder
25. juli 2003 - 21:09 #7
hvordan dår man den så til at sende signalet som et composit-signal?
Avatar billede kenp Novice
25. juli 2003 - 21:11 #8
output format -> vælg composit