Avatar billede thomasw Nybegynder
04. juni 2003 - 20:00 Der er 3 kommentarer

mounte min windows partition

Jeg har en windows partition jeg gerrne vil mounte. Jeg har fulgt vejledningen i : http://www.eksperten.dk/spm/314533.

Men det virker ikke.

Min windows partition er en fat 32. og ligger som et d drev. Dvs jeg har også et ntfs drev som hedder c:

Når jeg klikke på mit ikon ref spm/314533 siger min PC at jeg skal være root hvor for det ??. DA jeg lavede chmodd var jeg root har det betydnign ??
Avatar billede montimer Nybegynder
07. juni 2003 - 19:46 #1
hvis jeg forstaar rigtigt skal du goere dette:

Foerst skal du vaere root fordi du skal aendre system filer og lave en mappe.

lav en mappe hvor du vil mounte dit windows partrition, normalt bruges

/mnt/windows
/mnt/dos

derefter skal du skrive foelgende i filen /etc/fstab (lad os sige at din windows partition er i hda2 partition, hvis ikke aendre du det men du skal vide precist hvor det ligger), i en ny linie skriv dette:

/dev/hda1      /mnt/windows        auto      defaults 0 0

(tilsidst tryk enter en gang for at faa en ny linie).

genstart din komputer og fra nu af vil dit windows pàrtition altid vaere mountet i mappen /mnt/windows
Avatar billede fut21 Nybegynder
09. juni 2003 - 01:32 #2
Denne artikel kunne måske være en inspiration for dig! Se her:
http://www.linuxin.dk/artikler/index.php?id=307
Avatar billede thomasw Nybegynder
09. juni 2003 - 23:58 #3
montimer>> NEJ det virker ikke. Da jeg prøvede at skrive auto, fik jeg beskedet ved min opstart at jeg skulle skrive hvilke filsystem det drejede sig om. så jeg skrev følgende vfat      nonauto 0 0  Den brokkede sig ikke ved opstart. Men der sker intet. Jeg kan ikke se noge i mit dir /windows.

fut21>> dit link er altså til ntfs og ikke fat32. ER MIT drev d i windows = med hda2, når jeg har mit ntfs drev liggende på C ?????????