Avatar billede noble Nybegynder
04. juni 2003 - 18:45 Der er 10 kommentarer

Computer fryser

Min computer har igennem længere tid frosset hvergang den skulle arb. bare lidt. den har ikke altid gjordt dette og problemet er ikke opstået i forbindelse med nyt hardware ell. lign. jeg troede i starten at det var en software konflikt, og har derfor formateret maskinen. men i stedet fryser den nu under formateringen 4-45% inde i forløbet. Derfor har jeg købt ny hardisk samt ram men heller ikke det har hjulpet. jeg har loadet default i Bios. men nej.... Der er kun tilsluttet skærm tastatur samt mus til computeren. Mit bundkort er et soltek 85DRV+ Og jeg har en 1,7 GH pentium. Jeg håber på et hurtigt svar. TAK skal i ha'.
Avatar billede chalde Seniormester
04. juni 2003 - 20:03 #1
prøv og test ram med www.memtest86.com
Avatar billede noble Nybegynder
04. juni 2003 - 20:07 #2
Jamen jeg har jo sat helt nye ram i uden nogen forskel. Desuden kan jeg jo ikke installerer et styreprogram, da jeg ikke kan formatere og dermed installere windows.
Avatar billede poujor Praktikant
04. juni 2003 - 20:50 #3
Det kunne måske være harddisken som er ved at stå af?
Avatar billede noble Nybegynder
04. juni 2003 - 21:10 #4
Den er også ny..... Jeg har i denne uge skiftet både RAM og Harddisk!!!
Avatar billede skovenborg Nybegynder
04. juni 2003 - 22:33 #5
kunne det være cpu'en der bliver for varm - det er den primære grund til at computere fryser. Prøv at se inde i BIOS om hvor høj din temperatur er og ellers vær sikker på dit kølesystem virker ordenligt.
Avatar billede noble Nybegynder
04. juni 2003 - 22:57 #6
hvordan sikrer jeg mig at mit kølersystem køler ordentligt....? Jeg kan se at blæseren kører. Jeg har pt ikke nogen sider på kabinettet. Temp. lige efter den er frosset og genstartet er 47 grader. fan 2.speed 3245-3308 RPM - fan 1.  0 RPM
Avatar billede foralias Praktikant
05. juni 2003 - 08:59 #7
Har du ikke mulighed for at låne en anden strømforsyning, det kan være at den er blevet gammel og træt.
Avatar billede chalde Seniormester
05. juni 2003 - 11:45 #8
tjek med memtest alligevel.. Det kan være en defekt på bundkort. Da mit bundkort havde en defekt cache eller memorycontroller, og jeg testede med memtest, fandt den ca 200.000 fejl i ram.
Avatar billede noble Nybegynder
05. juni 2003 - 16:10 #9
Har netop prøvet MEMTEST.... men den fryser inden den bliver færdig med testen.... Den når ikke at finde nogen fejl....
Avatar billede chalde Seniormester
09. juni 2003 - 20:29 #10
Prøv at flytte lidt rundt på ramklodserne.. hvis de fungerer i et andet slot, kan den være gal med mobo. ellers er der nok fejl på ram..