Avatar billede ipkiss_ Nybegynder
04. juni 2003 - 11:07 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

DNS error

Hej

Jeg har installeret en lille LAMP Red Hat 8.0 server med et auto install script.
Hele installationen virker også fint på selve serveren, men når jeg kontakter serveren på 192.168.0.20:81/site1/ fra en anden computer på netværket er der DNS error.

Her er et dump af nogle filer, som der måske er årsag til problemet (er ikke så skarp på linux området):

/etc/hosts (anden linie har jeg selv sat ind) :
# Do not remove the following line, or various programs
# that require network functionality will fail.
127.0.0.1      localhost.localdomain  localhost
192.168.0.20    testserver.intranet    testserver

I /etc/hosts.allow og deny er alt udkommenteret...

Min computer har ip-adressen 192.168.0.10 og serveren har 192.168.0.20.
Computeren og serveren er forbundet med en switch. Og computeren har adgang til Internettet gennem et andet netkort med en ip fra min udbyders DHCP (der sidder 2 i computeren). Serveren har altså ikke adgang til Internettet.
Avatar billede the_collector Novice
04. juni 2003 - 11:26 #1
Har du sat Apache op til at køre på port 81? Som standard kører den på port 80.
Avatar billede ipkiss_ Nybegynder
04. juni 2003 - 11:58 #2
ja, det virker fint, hvis jeg loader X på serveren og kører det i en browser der... Men det virker ikke fra min computer
Avatar billede htm Nybegynder
04. juni 2003 - 18:21 #3
Vær sikker på at du har skrevet den rette adresse! eks. Prøv med http:// foran

Prøv ellers og stop din firewall på serveren!

Hvis du ikke har noget firewall kørende du skal bruge til noget kan du skrive

bash# iptables -F
Avatar billede ipkiss_ Nybegynder
04. juni 2003 - 19:22 #4
Har afprøvet forslag fra htm, men det virker ikke endnu...
Avatar billede htm Nybegynder
04. juni 2003 - 19:30 #5
1. Hvad skete der da du skrev iptables -F

2. Kunne ellers tyde på at din computer forsøger at kontakte 192.168.0.20 på det forkert netkort?

Prøv også at skrive kun adressen http://192.168.0.20 eller http://192.168.0.20:81
Avatar billede ipkiss_ Nybegynder
04. juni 2003 - 19:33 #6
Ok, nu virker det! :O) jeg ved ikke om det var iptables -F der gjorde det?
Avatar billede htm Nybegynder
04. juni 2003 - 19:34 #7
Fint nok  det lyder i hvert fald sandsyneligt at det skulle være iptables -F da den nulstiller din firewall!
Avatar billede ipkiss_ Nybegynder
04. juni 2003 - 19:35 #8
Ok, tak for hjælp :O)