Avatar billede marcbruun Nybegynder
30. november 2000 - 17:46 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvordan skal jeg starte???

Hejsa !!

Jeg er en nybegynder inden for programmering og Visual Basic...

Jeg kunne godt tænke mig at lære noget mere..Hvordan skal jeg starte... Jeg går på HH og elsker at lege med Excel, så jeg gik op i boghandlen for at finde noget og begge dele..

Jeg faldt over 2 bøger !! Kan i rekommendere nogle af dem?? Eller hvor og hvad skal jeg starte med??

Bøgerne hed vidst noget med:
- \"EXCEL - VBA programmering i Excel\"
- \"Start på Visual Basic\"
Avatar billede schmakk Nybegynder
30. november 2000 - 17:51 #1
Inden du køber dig fattig i dyre bøger, så vil jeg foreslå at du begynder at kigge lidt på nettet.
Jeg er sikker på at du kan finde mindst 1000 sider om emnet.
En anden god ide er at kigge i nyhedsgrupper. Der er en nyhedsgruppe for stort set alt hvad du måtte kunne finde på, så det er bare med at gå i gang.
Hvis du ikke ved hvordan du bruger nyhedsgrupper, så start Outlook Express og kig i hjælpen, der står en smule om det.

/SchmaKK
Avatar billede cstern Nybegynder
30. november 2000 - 18:02 #2
En god og meget enkel indføring i grundlæggende VB finder du i Karsten Skov\'s \"Start På Visual Basic 6.0\" fra IDG (kan sikkert lånes på bib).
http://www.bookworld.dk/Vis_produkt.asp?ISBN=87-7843-201-4

Men også på internet er der som schmakk skriver megen info, men somregel ret uoverskueligt.
Avatar billede schmakk Nybegynder
30. november 2000 - 22:44 #3
nåårh ja, jeg havde sgu da helt glemt biblioteket :)
cstern har en fin ide der, man kan ofte finde nogen rigtig gode bøger på bib... Med mindre det er det sydlige nørresnede\'s baggårdsbibliotek....

/SchmaKK
Avatar billede marcbruun Nybegynder
01. december 2000 - 15:44 #4
Jeg regnede med at der var massere information på internettet, men for det første vil jeg gerne have det på dansk (jeg kan sagtens engelsk men vil HELST starte på dansk) og for det andet vil jeg gerne have det systematisk opbygget. D.v.s. at nyhedgrupperne måske ikke kan hjælpe så meget når der er ret meget \"hulter til bulter\" ;-)

Men det var en god idé at gå på biblioteket...

Hvordan har I lært at bruge Visual Basic og alle dets funktioner..????
Bør man starte med det eller er der andre programmeringssprog der er \"sjovere/lettere\"???
Avatar billede schmakk Nybegynder
01. december 2000 - 15:56 #5
Jeg er ikke ligefrem nogen haj til VB, men jeg mener at det er et fint sprog at starte i.
Og det med at nyhedsgrupper er rodede, det er noget pjat :) Jeg indrømmer at det kan være svært at hitte rundt i, men hvis du har spørgsmål, så er nyhedsgrupper ofte lige så fine som f.eks. eksperten.dk .... og de skal heller ikke have point for at svare :)))

jeg har kigget lidt rundt og fundet et par danske sider med VB tips og eksempler:
http://users.cybercity.dk/~cfs4636/
http://www.wwwizards.dk/
http://www.mobilixnet.dk/~mob83058/
http://vdklub.dk/index.asp

de ser ud som om de er seriøse og har noget at byde på :)

håber det hjælper

/SchmaKK