Avatar billede angelenglen Nybegynder
03. juni 2003 - 18:37 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

Radeon 9500 (Club 3D)

jeg har lige modtaget mit helt nye Radeon 9500 Club 3D kort, og var meget meget glad for posten.

jeg satte kortet i, bootede op, og alt så fint ud.

Så installerede jeg driverne, og derefter ville den automatisk reboote.

igen alt ser fint ud, og den booter op.

Så sætter jeg opløsningen og opdaterings-hastigheden på skærmen.

Jeg lægger så mærke til at der ikke umiddelbart er nogen avancerede indstillings-muligheder i kontrolpanelet, som jeg er vant til fra min GeForce 2'er.

jeg tænkte at det nok kommer efter reboot, så jeg rebooter.

her er det så problemerne starter.

der er streger hen over min bios-start skærm, og det bliver ikke bedere under XP's startop-logo - heller ikke i windows hvor der både er lodrette og vandrette streger over det hele.

i panik starter jeg driver-installeren og geninstallerer driverne oven på den gamle installation.

den rebooter så, og starter op bagefter, lige så smadret som før.

Så rebooter jeg igen, og denne gang er der endnu flere streger og artifacts of blinkende ting på skærmen, og den kommer ikke engang ind i windows denne gang, står bare og flimrer, blinker og så videre, og loader en smule på HDD'en.

-så nu er jeg tilbage til min GeForce 2 - HJÆLP!
Avatar billede spt Nybegynder
03. juni 2003 - 19:14 #1
tjek om kortet er sat odentligt i. Det skal sidde ret præcist.

det kan meget vel være defekt - kontakt forhandler. (14 dages returret)
Avatar billede angelenglen Nybegynder
03. juni 2003 - 19:18 #2
jeg har testet om det sidder korrekt, endda haft det ude og sat i igen.

jeg har ligeledes kontrolleret at den ekstra strøm-ledning er sat til rigtigt, og det er den.
for at udelukke at der ikke var strøm nok, har jeg endda prøvet at tage alle CD-Drev og HDD'er fra - ingen forskel.

Mit bundkort er sat op til AGP 4X, og på pakken står at både 2X, 4X og 8X understøttes, så det burde bare være 10-4 :(

Ringer til forhandleren imorgem.
Avatar billede angelenglen Nybegynder
03. juni 2003 - 22:26 #3
jeg har prøvet kortet i 2 maskiner nu, samme problemer.
dog er det samme bundkort og ram-type i begge maskiner...
Avatar billede hestenhenning Nybegynder
03. juni 2003 - 22:34 #4
2 forskellige computere???? Ikk med samme ram osv., men helt forskelligt hardware, om det er DDR ram, Nforce board osv. er ligegyldig.
/Thomas
Avatar billede angelenglen Nybegynder
03. juni 2003 - 22:36 #5
helt forskelligt hardware - det eneste hardware der blev flyttet fra den ene maskine til den anden var grafikkortet. alt andet var forskelligt (odover at være samme mærke og model vedr bundkort og ram)
Avatar billede hestenhenning Nybegynder
03. juni 2003 - 22:38 #6
Ok, så er det defekt tilbage til shag.dk eller compumail.dk, der er der du har købt ikk???
Er det et af de moddevenlige kort??
/Thomas
Avatar billede angelenglen Nybegynder
03. juni 2003 - 22:40 #7
ved ikke om det er mod-venligt, men jeg har hørt nogen omtale det som et enshuisiast-kort.

og ja, det er fra compumail. - ellers nederen, jeg bestilte det i tirsdags, men de glemte at sendte det, så de sendte det først da jeg ringede og rykkede efter det igår :( -så jeg har ventet i over en uge på det, og så virker lortet ikke :(
(pengene kunne de dog godt huske at trække)
Avatar billede hestenhenning Nybegynder
03. juni 2003 - 22:42 #8
Ja, pengene glemmer de ikk.
Så må du desværre vendte en uge eller mere mere.
/Thomas
Avatar billede angelenglen Nybegynder
03. juni 2003 - 22:45 #9
jeg HADDER den slags ting :( grunden til jeg ikke tog en 9500 PRO'er var at jeg kun lige præcis havde penge til det :/ nu skal jeg have banken ind i det for at kunne sende lortet tilbage! hvorfor kan alting ikke bare virke :'(

Ah well... takker for hjælpen... selvom det var lidt det samme jeg var kommet frem til, havde bare håbet jeg havde gjort en eller anden dum fejl som alle kendte til og som var let at rette op på :(
Avatar billede tbr-doa Nybegynder
04. juni 2003 - 16:35 #10
Har du været inde og kigge på ati hjemme sidder der står at man skal bruge en psu på 300 w? hvor stor er din, man skal huske at den trækken en del strøm
Avatar billede angelenglen Nybegynder
04. juni 2003 - 16:36 #11
min er 300W.
Avatar billede tbr-doa Nybegynder
04. juni 2003 - 16:54 #12
det burde være stor nok, du kan se linken her http://mirror.ati.com/products/pc/radeon9500pro/specs.html
Avatar billede angelenglen Nybegynder
04. juni 2003 - 16:57 #13
vildt nok at et grafikkort kræver at computeren har 128 mb ram... men ok det er så ikke et problem her.. har 512 af dem...

tak for linket.
Avatar billede tbr-doa Nybegynder
04. juni 2003 - 17:02 #14
bare iorden, håber at du får klaret problemet