Avatar billede Slettet bruger
03. juni 2003 - 14:20 Der er 12 kommentarer og
5 løsninger

Vurdering af PhoenixV.dk

Jeg ønsker en konstruktiv kritik af www.phoenixv.dk

Følgende punkter bedes vurderet (giv gerne konkrete eksempler):
- Førstehåndsindtryk
- Design
- Brugervenlighed, herunder bl.a.:
  - Navigering
- Indhold:
  - Tekst
  - Billeder/dekorationer
- Helhedsindtryk
- For sjovs skyld: En karaktér

Specifikke forslag til forbedringer er meget velkomne!
Derudover må du gerne fortælle, om sitet er relevant for dig, og om du ville besøge det igen.

Jeg fordeler pointene efter grundighed og antallet af konkrete eksempler og løsningsforslag!

På forhånd tak!
Hilsen

PhoenixV

P.S. Ville det pynte med et par W3C-logoer for HTML 4.01 og CSS2?
Avatar billede bufferzone Praktikant
03. juni 2003 - 14:24 #1
I min opløsning 1024*768 på min skærm NEC MultiSunc XP21, med tegnstørrelsen sat til Mindre, læses det med småt dårligt
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
03. juni 2003 - 14:27 #2
(1) Førstehåndsindtrykket er rigtig godt, siden er enkel og let overskuelig

(2) Designet er meget enkelt hvilket gør det nemt for brugeren at danne sig et overblik over siden. Lige pånær denne grønne farve i menuen, syne sjeg at farverne spiller rigtig godt sammen og er med til at give siden liv.

(3) Siden er let at navigere rundt på, hvilket gør siden brugervenlig. Dog synes jeg du tager et design spring fra forside til undersider, hvor billede forsvinder og kommer ud i siden at ligge. På en måde synes jeg du skal holde fast i opsætningen fra forsiden.

(4) Du skal passe på at du ikke laver linierne for lange. En regl er at der max må være 45 karaktere på hver linie, når det skal bruges på en skærm. Synes du skal korte dem lidt af.

(5) Det er nogle flotte billeder der liver siden op

(6) Karakter 9@13

(7) Det er rart at kunne prale med at ens side overholder html-standarderne, men jeg synes ikke det vil se pænt ud på din side.
Avatar billede doggy82 Praktikant
03. juni 2003 - 14:33 #3
Det er et rigtigt fedt design, meget internationalt og proffesionelt.
Det bliver et 11 tal :)
Avatar billede alundsgaard Nybegynder
03. juni 2003 - 14:42 #4
Førstehåndsindtryk: Nydelig side, let at overskue, måske lidt meget tekst i de små felter.

Design: meget stilrent og nutidigt. Farverne harmonerer godt med hinanden. Det ord der spinger ind i mit hoved er: seriøsitet og påælindelighed. Billederne er flotte, og passer godt til siden generelt. Typografien er godt valgt og er nem at læse på skærmen.

Brugervenlighed: Jo det er den. Nem at lære, finde fundt på og så videre... Der er måske fyldt for meget tekst ind under web-design. Det er lige som om teksten  nede i bunden kommer op og slås med hinanden. Lidt mere luft omkring teksten ville være godt. hvis i bruger tabeller kan dette nemt gøres med cell-padding.

Indhold:
Teksten er måske lidt lille til en stor skærmopløsning (Jeg kører 1600x1200). Ellers ingenting andet end der førnævnte ovenfor.
Billeder: Godt valgt, og i god kvalitet. kan specielt godt lige billedet under kontakt. :o)

Helhedsindtryk:
En meget pæn og nydelig side. Flot design. Brugervenlig og let at navigere rundt på.

Karakter: 9-10 meget nydelig side...

Håber du kan bruge det til noget :o)
Avatar billede Slettet bruger
03. juni 2003 - 15:05 #5
Tak for de foreløbige vurderinger!

Jeg kan forstå, at teksten er lidt for uoverskuelig. Det vil jeg arbejde på.
Mht. tekststørrelsen i en stor skærmopløsning, så har jeg sørget for, at den kan forstørres vha. Internet Explorer's (eller Netscape's) indbyggede funktion.

Forsiden er forskellige fra undersiderne, fordi den fungerer som en slags splash-side, bare mere nyttig end de fleste af den slags normalt er. Det er også anbefalet i fx Jakob Nielsens bog om godt webdesign. Jeg håber ikke, skiftet fra forside til underside er for forvirrende.
Avatar billede miss-g Seniormester
03. juni 2003 - 22:58 #6
Billederne er rimelig pixelerede - de står ikke tydeligt (galleriet), der er også lidt for meget komprimering i menuen (pixels).

1024 x 768
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
04. juni 2003 - 07:44 #7
Det hedder Linkssamlingen med to s'er
Avatar billede Slettet bruger
04. juni 2003 - 09:13 #8
jakobclausen>> Der er vi ikke enige. Man siger jo også "frimærkesamlingen", og ikke "frimærkersamlingen" altså i flertal.

miss-g>> Galleriet? Hvad mener du? Og der bruges da ikke grafik i menuen?
Avatar billede taager-kongen Nybegynder
04. juni 2003 - 15:35 #9
phoenixv --> Hejza, har lige et som til din what do you osv. Har du msn?
Avatar billede Slettet bruger
04. juni 2003 - 16:08 #10
taager-kongen>> Nope, men ICQ 198916325.
Avatar billede taager-kongen Nybegynder
04. juni 2003 - 16:29 #11
du er na ?
Avatar billede Slettet bruger
05. juni 2003 - 09:04 #12
Skriv til mig på mail@phoenixv.dk i stedet.

Jeg håber i øvrigt stadig på, at andre vil deltage i vurderingen!
Avatar billede exp Juniormester
05. juni 2003 - 13:46 #13
Jeg synes det er en flot side du godt kan være stolt at... jeg har ikke været inde og vurdere koden, men kan da sige, at du er røget i "foretrukne"-mappen.

Når dette er sagt, kunne jeg så egentlig godt ønske mig noget luft mellem linierne på siderne...!

9@13
Avatar billede Slettet bruger
07. juni 2003 - 15:18 #14
Jeg håber stadig, der er flere, som vil give deres vurdering af mit site.
Hvis ikke lukker jeg spørgsmålet i starten af næste uge.
Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2003 - 11:33 #15
Hm, det er jeg godt nok lidt skuffet over, men tak for hjælpen til alle dem, der gad bruge tid på det.

doggy82>> Smid et svar i løbet af dagen eller i morgen, så får du også lidt af kagen. :)
Avatar billede Slettet bruger
11. juni 2003 - 11:54 #16
doggy82>> Hvis du også vil have point, må du lige smide en kommentar.
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
11. juni 2003 - 12:01 #17
takker for point