Avatar billede imago-dei Nybegynder
03. juni 2003 - 13:02 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

danske tegn i Navision Financials

Vi kører med navision Financials server og har problem med at den ene klient ikke viser danske (og færøske) tegn korrekt. På udskrifter og på serveren vises tegnene korrekt.

Klienten kører med Win XP og serveren win 2000. Både server og klient står til at bruge færøsk som standardsprog.

Jeg går ud fra at problemet ligger i opsætningen af win XP, men på den anden side ser vi kun problemet i Navision. Dvs. at i andre programmer vises tegnene som de skal.
Avatar billede vista Nybegynder
03. juni 2003 - 13:15 #1
Hvilken codepage kører du med?
Avatar billede vista Nybegynder
03. juni 2003 - 13:19 #2
Kan du få ð+Ð med ALT+208 og ALT+209 ?
Avatar billede imago-dei Nybegynder
03. juni 2003 - 15:45 #3
Den står til Codepage 837. Har en anden computer med samme sprog indstilninger, som har codepage 850. Hvilken codepage skal jeg bruge? Og hvordan ændrer jeg den?
Avatar billede sunset Nybegynder
03. juni 2003 - 16:19 #4
Avatar billede imago-dei Nybegynder
04. juni 2003 - 09:55 #5
jep, tak for hjælpen.