Avatar billede jeslan Nybegynder
03. juni 2003 - 10:50 Der er 2 kommentarer

indbygget netkort i Nforce2 motherbord, med Suse8.2

Hej
Efter at have installeret Suse 8.2 på min soltek nforce2 box, er det indbyggede netkort, detektet rigtigt, men virker ikke.
Hvis jeg kigger på netkort via YAST under hardware, kan jeg se at modulnavnet er angivet som "off".

Er der andre som har oplevet dette, og hvad gør man ?

Flere søgninger på emnet, har ikke hjulpet mig meget, da det ser ud til at Nvidia nforce2 mobo, ikke rigtigt understøtter linux endnu.
Avatar billede gilles_dk Nybegynder
03. juni 2003 - 16:15 #1
havde engang det problem, dog ved et alm netkort. problemet var at plug'n'play konfliktede med linux og derfor ikke aktiverede netkortet, efter at have deaktiveret p'n'p, og geninstaleret(da jeg på tidspunktet ikke havde forstand på linux), virkede netkortet fint.
Avatar billede jacs Nybegynder
11. juni 2003 - 15:56 #2
Har du været inde og sætte netværkskortet op med ip-adresse eller dhcp. Host navn mv.

Mvh
Jacob