Avatar billede robinhood Nybegynder
03. juni 2003 - 09:45 Der er 4 kommentarer og
3 løsninger

Ripping hastighed

Er der forskel på hvor hurtigt forskellige programmer kan rippe fra CD til MP3, og hvad er så det hurtigste program?
Avatar billede Beach Mester
03. juni 2003 - 09:51 #1
Ja, der er forskel på de forsk. prog. Det hurtigste prog. jeg selv har prøvet er Audiograbber. Men kvaliteten ved at rippe ved 52X er faktisk ikke spec. god. Så hvis jeg har tiden så vælger jeg altid at rippe ved max. 4X

//Beach
Avatar billede mickey777 Nybegynder
03. juni 2003 - 10:08 #2
Både ja og nej, for det afhænger også af dit cd/dvd drev. Programmerne er optimeret på deres "egen" måde til at fikse drev på, hvilket gør at rip hastigheder varierer. Har selv gode erfaringer med Audiocatalyst :-)
Avatar billede bartfreak Nybegynder
03. juni 2003 - 10:14 #3
hurtigt er ikke altid godt..
langsom brændninger gi´r bedre kvali..
Det er dine drev der afgører det.:O)
Avatar billede Beach Mester
03. juni 2003 - 10:17 #4
Der er som vi kan se flere muligheder, endnu flere gode ideér, meget relgion og rigtig mange fordomme (tro mig, de kommer..)
Men vil uden at ty til nogle af ovenstående påstå, at uanset hvilket program man bruger, så vil ripperhastigheden uden tvivl give den bedste kvalitet hvis softwaren kan følge med. Dette er der den største chanche for hvis man ripper ved den laveste mulige hastighed. Dette kan ikke diskuteres:-)

Hvis man så er lidt smart, så afprøver man først max og min hastighed i det program man nu har valgt at bruge. Kan man ikke høre forskel så gem den billigste løsning og prøv et nyt program. Sammenlign det med det første prog.... Sådan kan jeg kun fortsætte.

Det hele kommer jo kun i bund og grund ud på hvor meget man går op i lydkvalitet, og hvor meget tid man vil kaste efter dette!
Nogle har et BILKA stereoanlæg til 995,- inkl. højtalere og er rigtig glade for det. Andre ville ikke engang installere føromtalte anlæg på siden af et WC-bræt!!! Så.......... Håber du/i kan følge mig:-)

//Beach
Avatar billede robinhood Nybegynder
03. juni 2003 - 11:58 #5
Men hvilket program kan gøre det hurtigst, og er der også forskel å de codec man benytter?
Avatar billede gilles_dk Nybegynder
03. juni 2003 - 16:22 #6
>> bartfreak:  langsom brændninger gi´r bedre kvali
øøh hvordan. hvis du tænker på det at den nogle gange ikke er i sync. så vil jeg lige nævne at jeg har prøvet audiocatalyst, hvor jeg havde over 700 sync fejl(ok det er ikke godt det vej jeg godt selv). men man kan vælge en anden måde at cd'en bliver læst på og den læser den i en høj konstant hastighed uden nogen sync fejl. (kan dog ikke lige sige hvor, da jeg er tæt på min egen pc før om en uge)
Avatar billede gilles_dk Nybegynder
03. juni 2003 - 16:23 #7
ups. glemte lige et ord.
(kan dog ikke lige sige hvor, da jeg ikke er tæt på min egen pc før om en uge)