Avatar billede hathor Nybegynder
02. juni 2003 - 15:13 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

S3 Savage 8 vs. gforce

jeg kunne meget godt tænke mig at vide, hvor kraftigt et S3 Savage 8 er i forhold til Gforce 4 og Geforce 2 ..

jeg tænker på om kortet kan trække CS og Unreal II og sådan noget ..
Avatar billede spt Nybegynder
02. juni 2003 - 15:24 #1
findes der et savvage 8?

tror kun der blev lavet op til 4 pro
Avatar billede hathor Nybegynder
02. juni 2003 - 15:27 #2
Avatar billede spt Nybegynder
02. juni 2003 - 15:32 #3
det ligner lidt noget fusk. du skal ikke regne med at det kan trække noget som helst, det kører sikkert også med delt ram.

hvis du vil spille Unreal 2 så skal du mindst op i gf 3 klassen, hvis det skal være sjovt!
Avatar billede spt Nybegynder
02. juni 2003 - 15:33 #4
et onboard grifikkort er ikke et godt grafikkort
Avatar billede hathor Nybegynder
02. juni 2003 - 15:39 #5
Det er jeg sq godt klar over, men jeg kunne virkelig godt tænke mig en reel sammenligning med et Gforce 2 ...

Hvis det findes. Jeg skal have det bundkort, for det er lige det jeg har råd til nu, senere må jeg så finde ud af noget, med et nyt grafikkort.
Avatar billede chalde Seniormester
02. juni 2003 - 15:41 #6
det er ikke altid godt og spare på bundkortet, da det hurtigt bliver den største flaskehals i systemet.
Avatar billede hathor Nybegynder
02. juni 2003 - 15:55 #7
Det er jeg godt klar, jeg er som sådan ikke nogen nybegynder, men jeg har været væk i et par år, og nu ved jeg intet om de nye teknologier.

jeg vil egentligt bare gerne have et svar på mit spørgsmål, hvis der er nogen der ligger inde med det.
Avatar billede gilles_dk Nybegynder
02. juni 2003 - 16:28 #8
Jeg vil tro at at det max kan måle sig med et Gforce 1 kort. hvis gforce 1 kortet brugte ram delt med systemet. det kan måske trække CS. men du skal ikke regne med at det kan trække Unreal II, ihvertfald ikke i en gfx som er pæn eller hurtig (læs: den kommer til at hakke i gfx selvom du kører i laveste gfx settings)
onboard GFX kort bør kun bruges til skrivebords programmer
Avatar billede hathor Nybegynder
02. juni 2003 - 21:13 #9
Okay ...

Hvis jeg nu engang sætter et andet skærmkort på bundkortet, vil den så holde op med at dele rammen?
Avatar billede chalde Seniormester
02. juni 2003 - 21:33 #10
Ja. Når du disabler et onboard grafikkort, stopper bios delingen af ram, da der ikke er noget at dele med.
Avatar billede hathor Nybegynder
02. juni 2003 - 21:37 #11
Okay.

Tak for det :)