Avatar billede htmlkrede Nybegynder
02. juni 2003 - 14:30 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Disable F-lås på logitech tastatur

Jeg har følgende tastatur:

http://www.logitech.com/index.cfm?countryid=4&languageid=15&page=products/details&contentid=5013&crid=1&detail=2

Hver gang man skal bruge en Fx knap skal man trykke på F-lås knappen.

Kan man ikke disable denne funktion, så F-tasterne er default på tastaturet hver gang man starter computeren?

//htmlkrede
Avatar billede robotten Praktikant
02. juni 2003 - 15:09 #1
Har læst dit spm. flere gang, men forstår det ikke?
Sidder selv med et tastatur magen til, men det kan jo også bare være mig ;)
Avatar billede htmlkrede Nybegynder
02. juni 2003 - 15:16 #2
Når jeg eksempeltvis starter min computer op og åbner Internet Explorer fordi jeg skal finde noget på nettet. Jeg kommer ind på en hjemmeside og trykker på F5 (genvej for opdater). Så opdaterer den ikke! Den går "tilbage" som er funktionen på F5 hvis man ikke har trykket på tasten "F-lås" først.

Nu spørger jeg bare om man ikke kan disable disse "smarte" funktioner som ligger på F-tasterne så det altid vil være F5 der er på knappen F5, ligemeget om jeg har trykket F-lås eller ej....

Var det bedre?
Avatar billede anuseren Nybegynder
02. juni 2003 - 15:18 #3
Afinstaller driveren til dit tastatur
Avatar billede anuseren Nybegynder
02. juni 2003 - 15:19 #4
Hvis du afinstallerer driveren til dit tastatur, og sætter driveren til et standard keyboard, så vil alle de fancy xtra knapper ikke virke. Og du kan bruge tastaturet som et "normalt"
Avatar billede htmlkrede Nybegynder
02. juni 2003 - 15:52 #5
Ja, men det må være en måde man kan disable F-funktionerne på. Jeg nægter at tro andet.

Jeg vil jo gerne benytte volume-hjulet og enkelte andre så en afinstallering af driveren vil ikke hjælpe... eller være den bedste løsning...
Avatar billede gilles_dk Nybegynder
02. juni 2003 - 16:43 #6
vil lige nævne at jeg har samme keyboard med et mere irriterende problem. hvis jeg ikke har aktiveret f-lås knappen kan jeg heller ikke bruge F1->F12 ude i opstarts sekvensen. eks. tryk F8 for at få opstartsmenuen frem før windows starter helt (så man kan eks. vælge fejlsikret tilstand)
Avatar billede gilles_dk Nybegynder
02. juni 2003 - 16:45 #7
Man kan dog løse dit problem ved at sætte genvejs tasterne til at gå lige igennem inde i indstillingerne for keyboarded..
Avatar billede htmlkrede Nybegynder
02. juni 2003 - 17:39 #8
hvad skal man så indstille dem til inde i modify?
Avatar billede htmlkrede Nybegynder
02. juni 2003 - 17:42 #9
Transperant... selvfølgelig... tak
Avatar billede Slettet bruger
11. marts 2004 - 12:45 #10
//htmlkrede eller gilles_dk

Vil gerne høre mere om jeres løsn. metode mht. f-lås.
Sidder med selvsamme problem men kan ikke ud af tråden se hvordan i løser problemet?