Avatar billede simonpip Nybegynder
29. maj 2003 - 22:11 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Compaq og harddisk?

Min gamle compaq (Deskpro 2000) skal have ny harddisk (60 gigs Barracuda), og jeg kan ikke få den til at acceptere den...
Jeg har prøvet at lade den køre sideløbende med de gamle (to styks), på en af de gamles plads (både med og uden den anden), alt mewd flere forskellige jumper settings, som master, slave og cable select, og jeg har endda resettet bios. Intet har virket, og jeg ved at en af de gamle ikke er "medfødt".
Har i et forslag?
Avatar billede bredker Nybegynder
29. maj 2003 - 22:14 #1
er det kun i windows eller kan den heller ikke ses i bios
Avatar billede fromsej Praktikant
29. maj 2003 - 22:16 #2
http://seagate.com/support/disc/drivers/discwiz.html
Hent installations tool her, det burde hjælpe dig.
Avatar billede simonpip Nybegynder
29. maj 2003 - 22:19 #3
Det er allerede i bios (der så vidt vides ikke er opgraderet)... Der siger den, når den er på kablet med de gamle harddiske, 1749 Disc Error...
Og harddisken stammer fra min gamle comp og skal IKKE formateres, men ellers tak for tippet, fromsej...
Avatar billede fromsej Praktikant
29. maj 2003 - 22:25 #4
Hvor mange diske har du på et kabel da?
Avatar billede kenp Novice
29. maj 2003 - 22:26 #5
så skal du sætte bag på din harddisk til at bruge 2/32 gb clip, så kommer det an på din bios hvor meget af din harddisk du kan se! hhv 2 eller 32 gb!

og når du så har fået bios til at se den, så husk at oprette en partion og formater den!

efterfølgende kan du sætte den over i en anden comp. som understøtter hele harddiskens størrelse, så skal du oprette ENDNU en primær partion.

ganske vist så er din harddisk delt i 2 men så får du fat på det hele
Avatar billede kenp Novice
29. maj 2003 - 22:28 #6
du skal sætte jumperne så den vælge den sidste mulighed

http://seagate.com/support/disc/ata/st360014a.html
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
30. maj 2003 - 10:38 #7
Har du prøvet at taste parametrene ind manuelt ? sektorer osv.
Avatar billede tbr-doa Nybegynder
30. maj 2003 - 17:12 #8
er det ikke en gl 200 mhz maskine, hvis det er så tror jeg det man skal gøre er at ofre et par hundrede kr og købe en ata100 kontroller og sætte den i
Avatar billede anuseren Nybegynder
30. maj 2003 - 17:13 #9
Du skal sikkert opdatere bios'en på den gamle compaq før den vil finde sådan en "stor" harddisk.
Avatar billede simonpip Nybegynder
17. juni 2003 - 23:03 #10
Jeg har droppet maskinen, og fået min gamle op at køre... Derfor får anuseren points, men aner ikke om det virker...