Avatar billede n_a_p Nybegynder
28. maj 2003 - 21:35 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Sletning af XP

Jeg har et problem. Min computer har to WIN XP home edition liggende på HD hvordan sletter jeg den ene, der ikke bliver brugt?

kan evt. mail på N_A_P@tdcadsl.dk
Avatar billede rasci Nybegynder
28. maj 2003 - 21:36 #1
formater hele lortet og begynd for fra så får du langt det bedste resultat, alt andet vil give problemer i længden..
Avatar billede soda Nybegynder
28. maj 2003 - 21:51 #2
Jeg er helt enit med resci her. Det kan ikke betale sig, at begynde, at rydde op i det. Start forfra og gør det rigtigt anden gang.
Avatar billede rasci Nybegynder
28. maj 2003 - 21:52 #3
r.:A:.sci --> rasci
Avatar billede n_a_p Nybegynder
28. maj 2003 - 22:08 #4
jeg kan ik formatere c drivet med den panikdisk som jeg har
Avatar billede soda Nybegynder
28. maj 2003 - 23:25 #5
RAsci. Sorry sorry..

n_a_p: hvad mener du med panikdisk ?
Avatar billede n_a_p Nybegynder
28. maj 2003 - 23:27 #6
start disk
Avatar billede soda Nybegynder
28. maj 2003 - 23:39 #7
Har du ikke en installations CD? - Den er højst sanssynligt bootbar. Sæt den i dit CD-ROM drev og start op på den. Under installationen kan du formatere dit drev.
Avatar billede n_a_p Nybegynder
29. maj 2003 - 00:21 #8
jo det var der problemet kom den vil ik formatere den installeret en ny win Xp mappe i stedet for
Avatar billede n_a_p Nybegynder
29. maj 2003 - 00:23 #9
det er en fujitsu siemens 1200mhz pc.er
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
29. maj 2003 - 00:28 #10
Jamen hvis du er ligeglad med lidt efterladenskaber, så kan du slette hele mappen med den xp du ikke vil have mere, og derefter redigere i filen c:\boot.ini og fjerne henvisningen til den installation der nu er slettet.
Filen c:\boot.ini er skjult så du skal have "vis skjulte filer" slået til.
Åbn den evt. og kopier indholdet herind så vi kan kigge på det. Saå kan vi vise hvordan den skal se ud bagefter.
I samme åndedrag skal du selvfølgelig fortælle os foldernavnene hvor de xp'er er installeret.
Avatar billede n_a_p Nybegynder
29. maj 2003 - 01:25 #11
hvor finder man boot.ini henne for jeg kan ik finde den
Avatar billede soda Nybegynder
29. maj 2003 - 08:36 #12
Åben Denne Computer. Menuen instillinger (Måske under Edit) finder du Mappe instillinger. Under fanen vis, kan du vælge en masse ting. Bl.a. kan du slå "Vis skjulte filer og mapper"

Den får boot.ini frem.

Hver opmærksom på hvilken en af installationerne du slettet for, hvis den ene f.eks virker og en den anden ikke gør, så kan du ved uheld komme til at slette den forkerte linje i boot.ini.

Du skriver den ikke vil formatere end nye Windows XP mappe ? - hvad mener du med mappe ?
Avatar billede n_a_p Nybegynder
29. maj 2003 - 09:41 #13
at den har lavet to win xp og det andet har jeg gjort men jeg kan stadig ik finde BOOT.INI også selv om jeg søger efter den
Avatar billede soda Nybegynder
29. maj 2003 - 11:06 #14
Sorry min fejl. Du skal også fjerne hak i den hvor der står "Skjul sytstemfiler (anbefalet)"
Avatar billede n_a_p Nybegynder
29. maj 2003 - 11:22 #15
dette er indholdet af boot.ini
[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS.0
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS.0="Microsoft Windows XP Home Edition" /fastdetect
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition" /fastdetect

og det er den der hedder WINDOWS.0 der skal slettes fra min com....
Avatar billede soda Nybegynder
29. maj 2003 - 11:31 #16
Slet linjen "multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS.0="Microsoft Windows XP Home Edition" /fastdetect" fra Boot.ini

Derefter, så sletter du folderen Windows.0 fra dit C: drev. Dette skulle være nok, men der er sikkert en del efterladenskaber på maskinen alligevel, da Windows også liggger en del i "Documents and Settings".
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
29. maj 2003 - 13:23 #17
Jeg lægger lige et svar, idet du jo åbenbart besluttede dig for den fremgangsmåde jeg foreslog i min tidligere kommentar.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
29. maj 2003 - 14:15 #18
n_a_p >> Helt fint at du giver Soda pointene fordi han har givet dig meget hjælp, men en kommentar hvor du skriver dette, ville have været på sin plads efter min mening. Måske ligefrem en "Tak for hjælpen" til de andre der har forsøgt at hjælpe dig, kunne have været indflettet i en sådan kommentar.