Avatar billede wak Nybegynder
28. maj 2003 - 18:39 Der er 29 kommentarer og
3 løsninger

Hvilken pc'er er hurtigst :

Har 2 maskiner den ene er en Pentium II mmx cr at 300 mhz med 256 mb ram
Den anden er en pentium AMD - K6 (tm) - 2/350 cpu med 256 mb ram.
Hvorfor jeg spørger , der er fordi vil kun beholde den ene af dem til mine børn.
Så vil være glad hvis i - du vil svare på mit spørgsmål på forhånd tak .
Wak
Avatar billede spt Nybegynder
28. maj 2003 - 18:42 #1
pentium 2 maskinen helt klart!
Avatar billede bredker Nybegynder
28. maj 2003 - 18:42 #2
jeg ville nok beholde pentium maskinen
der er ikke den store forskel på de to maskiner , men pentium er lidt mere stabil end amd
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
28. maj 2003 - 18:42 #3
Pentium er altid lidt hurtigere end AMK, men da AMD'en også er 50 mhz større tror jeg ikke det har så meget at sige, altså at de ud fra min vurdering er nogenlunde lige hurtige
Avatar billede spt Nybegynder
28. maj 2003 - 18:46 #4
bredker hvad snakker du om, amd k6-2 er ikke mindre stabil den bliver bare varmere. pentium 2 maskinen er langt bedre.
Avatar billede a92lm Nybegynder
28. maj 2003 - 19:04 #5
Jeg ville nok helt klart vælge Pentium 2
Avatar billede chalde Seniormester
28. maj 2003 - 19:18 #6
jakobclausen -> hmmm.. not... min gamle t-fugl 1.33ghz gav en p4 1.8ghz baghjul.. og min nuværende 2600+ (2.09 ghz) giver en p4 2.66 baghjul i de fleste tests...
Men man kan nu engang ikke sammenligne amd og intel på mhz/ghz....
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. maj 2003 - 19:58 #7
Man kan heller ikke sammenligne en PII med en K6-2.

PII er bedst - ud fra den betragtning at jeg har prøvet at spille på en PII med samme hardware (pånær bundkort og cpu of course;)) - og her ydede PII´eren langt bedre.
Avatar billede chalde Seniormester
28. maj 2003 - 20:14 #8
dengang (pentium mmx/pII/pIII/amd k6/k6-2 tiden) lå intel foran... det var efter thunderbirden´s indtog amd kom foran....
Avatar billede ricky Nybegynder
28. maj 2003 - 20:57 #9
helt ærligt wak! du kan sgu da ikke være bekendt at give dem sådan noget gammelt l... hvad havde du forestillet dig ??? skal de spille DOS eller hva' ?
Avatar billede bredker Nybegynder
28. maj 2003 - 20:59 #10
ricky>>det var faktisk ubehøvlet , det er ikke alle der har behov for en maskine de kan bruge til at prale af
Avatar billede chalde Seniormester
28. maj 2003 - 21:10 #11
Nogle af de spil der har underholdt mig i længst tid er dos spil... Og det er samtidig de spil der har kørt mest stabilt...
Avatar billede ricky Nybegynder
28. maj 2003 - 23:11 #12
bredker>> jeg kan ikke se hvorfor det er ubehøvlet ??? jeg henstiller bare til manden at måske overveje at give sin børn bare lidt mere end noget som de fleste at disses kammerater vil grine knæene af led over.. og nej jeg er helt enig i at det ikke handler om pralemaskiner - men der er satme også langt fra nævnte konfigurationer til pralemaskiner..

chalde>> godt nok - fik du så highscore i WordPerfect 5.1 ;)
Avatar billede bredker Nybegynder
28. maj 2003 - 23:14 #13
ricky>>så tænk på dit ordvalg ,det er faktisk ubehøvlet , du kan sige det på en pæn måde istedet
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. maj 2003 - 23:19 #14
enig!
Avatar billede speakfreak Nybegynder
28. maj 2003 - 23:20 #15
Der er faktisk nogen som ikke har en computer.. de kan også lige trække HL, så så dårlige er de da ikke!
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. maj 2003 - 23:25 #16
Tror ricky har en meget dårlig dag: http://www.eksperten.dk/spm/358365
et udbdrud mere af den slags, og coadmin må tage en snak med ham!
Avatar billede ricky Nybegynder
28. maj 2003 - 23:32 #17
ja john_stigers :) du er sg. en festlig fætter.. er det payback-time eller hva' ? go for it!
Avatar billede chalde Seniormester
28. maj 2003 - 23:33 #18
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. maj 2003 - 23:35 #19
ricky> paybacktime? For hvad?
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. maj 2003 - 23:38 #20
aha - fik lige et hint på mail :)

Nej, jeg er ikke ude på at få "hævn" for noget som du i bund og grund INTET havde med at gøre ;)
Avatar billede ricky Nybegynder
28. maj 2003 - 23:44 #21
det må være denne her du tænker på: http://www.eksperten.dk/spm/223022
og nej det tror vi så på :)

jeg kan jo så hermed konstatere at du stadig ikke er holdt op med at 'lege' coadmin.

nåh - men pøj pøj med det..
Avatar billede chalde Seniormester
28. maj 2003 - 23:50 #22
ricky -> Du har været her siden 27. januar 1999... hva får dig lige pludseligt til og fremprovokere anmeldelser?? Ved ikke om du har gjort det før, men i de sidste 2 spørgsmål du har deltaget i, ka man ikke ligefrem sige at du har snakket pænt til folk...
Avatar billede ricky Nybegynder
29. maj 2003 - 00:04 #23
chalde>> fordi jeg på ingen måde mener at I har noget at have det i. Det er simpelthen for latterligt og jeg gider ikke at høre på det. Jeg er helt uenig med bredker i at det skulle være ubehøvlet - det er måske skrevet lidt provokerende men det var på ingen måde hensigten at være specielt ubehøvlet men mere en 'anden' måde at sige tingene på. og i det spm. som den kære john_stigers refererer til - der har jeg jo allerede skrevet en lettere undskyldning.

men det kommer jo ikke bag på mig at john_stigers straks kaster sig over hvad han nu kan finde. john_stigers er stormester i at lege politimand omkring Eksperten - på trods af at han blev smidt på porten som coadmin (omend den officielle historie er lidt anderledes).

Eksperten er i dag ca. 10% seriøst - resten er det ene hjerneforladte spm. efter det andet - og i dag fik jeg så lyst til at kommentere dette :)
Avatar billede stefan_jensen Nybegynder
29. maj 2003 - 00:08 #24
Vil godt lige give jer ret i at Ricky virkelig er ubehøvelet... Helt ærligt, det er ikke alle der har penge til noget ordentligt, så man må jo nøjes med det man har ikke (Siger jeg som for indtil 1 måned siden kørte med en Amd 350 mhz maskine; Herlig maskine :) )
Avatar billede bredker Nybegynder
29. maj 2003 - 00:10 #25
ricky>>så gør det på en pæn måde
manden kommer med et konkret spm ,som for ham betyder noget
så skal man ikke rakke ham ned , hvis det er godtnok til ham har det lige så stor beratigelse som andre spm
Avatar billede chalde Seniormester
29. maj 2003 - 00:12 #26
ricky -> det her da ikke et "hjerneforladt" spørgsmål http://www.eksperten.dk/spm/358365

hvis du mener det er et hjerneforladt spørgsmål, burde du finde et andet forum... her, burde du vide eftersom du har været her siden 1999, kommer alt fra folk der ska købe computer for første gang, til folk der prøver og lave deres egen cpu...
Avatar billede spt Nybegynder
29. maj 2003 - 00:22 #27
Opfør jer pænt, og opret et nyt spm til jeres børnehave!
Avatar billede bartfreak Nybegynder
29. maj 2003 - 00:48 #28
du vil beholde en, hvad så med den anden ??
Vil du prøve at sælge den..:O)
Avatar billede wak Nybegynder
29. maj 2003 - 01:48 #29
Ser alle de dejlige mail der er kommet & svar tak for dem som har svaret på det & til alle dem som ikke har andet at lave end at kometere hinanden tjaaaaaaa gæt selv .
Stillet kun spørgsmålet fordi min datter kun skal på nettet & skrive hjemmeopgaver m.m .
Hre så i alle lige ved det en rigtig fed maskine Som sparker røv så det er ikke lige der problemet ligger .
Skal nok give de 150 point ud til den der har været så SØD at give mig et svar der Kan bruges & dem er der et par stykker af .
Men der er nok flere af de andre som der Ikke kan bruges , skulle tro det var et chat rum heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee .
Takker & bukker uden næsen rammer gulvet
Avatar billede bredker Nybegynder
29. maj 2003 - 09:11 #30
wak>> ja du må undskylde alt det spam der er kommet her , men når der en gang imellem er en der er så grov overfor folk der har et konkret spm ,kan snakken godt gå lidt højt , man må jo nogle gange prøve at stoppe dem ,ellers bliver det ikke til at være her hvis de overtager
bare uheldigt at det blev i dit spm ,men du lyder som om at du kan tage det med et smil og selv sortere i det
håber at du har fået svar på det du ville
Avatar billede kadann Nybegynder
29. maj 2003 - 11:05 #31
wak -

Jeg vil give de fleste ret herinde, jeg ville også gå efter PII, frem for K6'eren.
Avatar billede wak Nybegynder
29. maj 2003 - 13:59 #32
Tak for alle de HE gode svar .
Wak