Avatar billede rixco Nybegynder
27. maj 2003 - 21:13 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kan man slette et program på lokal PC fra server

Jeg har et stort problem, jeg skal opgradere Norton Antivirus 7.5 der kørte på en Novell server til Norton Antivirus 8.0 som nu skal køre på Win 2000.

Jeg er blevet fortalt at det eneste jeg kan gøre er at slette den lokalt på alle maskinerne " hmm der er 100 styk "

Kan det ikke lade sig gøre at lave et Batch eller lígn.
der kan gå ind i tilføj/fjern fra server og slette den selv, der er en afinstallerings kode også som hedder "antigodt"
Avatar billede jpvj Nybegynder
27. maj 2003 - 21:16 #1
Hvis du installerer version 8.0, bør du kunne gennenføre dette som en upgrade. Hvis ikke indstillingerne bliver opdateret til at passe med din Windows 2000 server (som jeg antager bliver din nye platform) burde du kunne kopiere konfigurationsfilen ud manuelt. Dette kan du finde en technote hos Symantec om, hvordan du gør. Det må svare til at ændre en "unmanaged" installation til en "managed".

Hvem har for øvrigt oplyst, at du skal afinstallere de lokale versioner først?
Avatar billede rixco Nybegynder
27. maj 2003 - 21:24 #2
Problemet er at vi før kørte Novell servere, " om det er den gl Ipx/spx som er slettet nu, der driller ved jeg ikke" men vi kan ikke få de lokale maskiner til at kontakte den rigtige server, selvom den gamle er slukket nu og inst. om med win 2000, står de lokale maskiner stadig til at hente nye versioner fra den gl server.
Avatar billede jpvj Nybegynder
02. juni 2003 - 20:38 #4
hwa_26> Det kan vist ikke gøres bedre :-)

Start med det første link - det er mit bud, at det virker. Der overskriver du manuelt opsætningen for bl.a. parent server. Samme afdeling som at skifte fra "unmanaged" til "managed" installation.
Avatar billede rixco Nybegynder
02. juni 2003 - 21:53 #5
hwa_26> Jeg må nok sige at det er den bedste forklaring jeg har fået til dato.

For mig at se, tror jeg også at den første er den jeg skal prøve først.

;-) En lille hilsen fra mig medsendes.
Avatar billede hwa_26 Nybegynder
03. juni 2003 - 19:57 #6
Tak for point...

Ja, jeg tror du skal prøve det første link til at starte med. Det er normalt den løsning, man vælger når man skifter server.
Jeg tog det sidste link med, da du skrev I havde brugt Novell.