Avatar billede magneto Nybegynder
26. maj 2003 - 20:13 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

kan ikke finde cd'en

Jeg kan ikke få min dvd/brænder af dette mærke til af virke. Min diskette drev virker fint nok, og man kan også godt se d-drevet på computeren, men når jeg sætter en cd i, så finder den ikke cd'en.

Jeg har lige prøvet at afinstallere min driver, men nu kan jeg ikke finde den igen. Er der ikke en der lige kan hjælpe mig med af finde en driver til nedenstående cd-rom drev? Og hvis det ikke virker når jeg har installeret driveren igen håber jeg også der er en der kan hjælpe mig med hvad problemet så evt. kan være.

MSI CD-RW MS-8348
Avatar billede c-holst Novice
26. maj 2003 - 20:37 #1
nu er der jo ikke som sådan driver til et cddrev. Så jeg antager at det du mangler er dit brændersoftware, fx nero.
er det t dvd eller et cdbrænder du har der, er lidt forvirret?
Når du starter op, figurerer drevet så ikke sammen med din harddisk. ellers skal du måske lige ind i bios og autodetekte den.
Avatar billede c-holst Novice
26. maj 2003 - 20:38 #2
du kan jo se drevet :-) min fejl
Avatar billede c-holst Novice
26. maj 2003 - 20:41 #3
cdromdrevet skal dog kunne læse uden brændersoftwaren...er du sikker på dit drev ikke er defekt? Er det nyt? har du et andet cd drev du kan prøve istedet på det samme kabel så kan du måske kredse det ind til drevet
Avatar billede c-holst Novice
26. maj 2003 - 20:43 #4
det er naturligvis korrekt monteret og opsat
Avatar billede magneto Nybegynder
26. maj 2003 - 22:34 #5
Drevet virkede indtil forleden dag hvor det lige pludselig ikke virkede mere. Nej jeg har ikke noget andet cd-rom drev jeg kan sætte i, og ja det er korrekt opsat og monteret.
Avatar billede c-holst Novice
27. maj 2003 - 19:39 #6
Hvad med at slette det i enhedshåndteringen og herefter lade dit windows geninstalere det.
Måske kan det hjælpe hvis du gesinstalerer dit bundkorts inf filer. dem kan du finde på deres hjemmeside eller på din bundkortcd...ha ha undskyld. du må ikek spørge så meget til hvad jeg mener, for det er noget jeg har set i et andet lignende spørgsmål, og det var ikke uddybet mere.
Avatar billede magneto Nybegynder
27. maj 2003 - 20:06 #7
Det jeg gjorde i starten det var netop at gå ind i enhedshåndtering og slette de drivere der var til drevet.
Avatar billede c-holst Novice
28. maj 2003 - 08:38 #8
ok hvad med en geninstalation af dit windows. Virker drevet stadig ikke, vil jeg nok finde ud af, om det er defekt ved at monterere  et andet drev i maskinen eller tage dit drev hen til en anden maskine. drevene bliver jo slidt/fyldt med skidt før eller siden. måske kan den renses. Bedre bud har jeg ikke for nærværende.
Avatar billede magneto Nybegynder
28. maj 2003 - 12:32 #9
Har alleredet prøvet at geninstallere Windows og det virkede ikke :-(

Drevet er kun 3 måneder gammelt ligesom computeren, så det er næppe beskidt, ellers tak.
Avatar billede c-holst Novice
28. maj 2003 - 14:56 #10
prøv nu et andet, så du kan finde ud af om det defekt
Avatar billede magneto Nybegynder
12. juni 2003 - 22:05 #11
Tja drevet virkede ikke, så få må fat på et nyt.