Avatar billede nexus-6 Nybegynder
26. maj 2003 - 17:37 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Automatisk scalering ?

Hejsa!
Jeg har set på en del hjemmesider, at hvis et billede er for stort til at kunne være på siden sker der en automatisk scalering af biledet så hele billedet kan ses i den opløsning som brugeren nu måtte have. Hvis man så holder musen over billedet i et par sekunder dukker der et lille ikon op med 4 pile der peger ud til alle 4 hjørner (i ikonet). Trykker man så på ikonet vises billedet i fuld størelse. Holder man igen musen over 'store' billedet kommer der ikonet med de 4 pile igen (nu peger de bare ind mod midten), hvis man kan trykke på det bliver billedet scalere ned igen.
Hvordan opnår man dette ?
På forhånd tak.
Avatar billede roenving Novice
26. maj 2003 - 17:42 #1
Det er en IE- eller windows-funktion ...
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
26. maj 2003 - 17:44 #2
Det er en indbygget funktion i IE6, og er derfor ikke noget der er lavet på siden
Avatar billede nexus-6 Nybegynder
26. maj 2003 - 17:46 #3
hmm...
Er det ikke med i IE 6.0 ??
For det virker ikke rigtig hos mig.
Der skal ikke nogle aktiverings kode til ??
Avatar billede doggy82 Praktikant
26. maj 2003 - 17:48 #4
Det virker ikke *på* en side.
Men kun når du åbner billedet i browser vinduet
Avatar billede doggy82 Praktikant
26. maj 2003 - 17:49 #5
F.eks. ved at skrive url'en for billedet
http://www.eksperten.dk/img/eksperten_logo_new.gif
Avatar billede nexus-6 Nybegynder
26. maj 2003 - 17:55 #6
kk.... takker
Avatar billede doggy82 Praktikant
26. maj 2003 - 17:59 #7
Meeeeennn du kan da se her hvad mesteren olebole har tryllet frem:
http://www.eksperten.dk/spm/356665